ادعای عجیب حکمتیار درباره ایران

«گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی افغانستان ایران را متهم به همکاری با دشمنان اسلام کرد و گفت که این کشور در طول تاریخ در کنار دشمنان اسلام ایستاده و بر مسلمانان ظلم کرده است.

حکمتیار که امروز یکشنبه (۱۹ آذر) در جمعی از هوادارانش در ولایت «خوست» صحبت می‌کرد، مدعی شد که ایران در اشغال عراق با آمریکا همکاری کرده است.

وی افزود: ایران نه تنها در عراق بلکه در سوریه و یمن نیز با آمریکا دست به یکی کرده و بر امت مسلمان این کشورها ظلم کرده است.

حکمتیار در ادامه گفت که آمریکا نیز توسط ایران کشورهای عربی را تهدید می‌کند که اگر از تصمیم های آمریکا پیروی نکنند با ایران متحد خواهد شد.

حکمتیار با اشاره به جنگ یمن گفت: قبل از این که آمریکا «بیت المقدس» را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسد، به کشورهای عربی هشدار داد که اگر در برابر تصمیم آمریکا ایستادگی کنند و به محاصره یمن پایان ندهند، واشنگتن در یمن همراه ایران به همان صورت همکار باقی خواهد ماند و این هشدار را دوبار تکرار کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات جاری در افغانستان اشاره کرد و گفت که برای پایان دادن بحران کنونی در افغانستان، انتخابات شفاف و به موقع باید برگزار شود تا یک نظام و دولت مقتدر که جوابگوی تمام خواسته های ملت باشد تشکیل شود.

حکمتیار گفت که برای پایان بحران کنونی در این کشور، انتخابات شفاف و به موقع لازم است، شایعاتی وجود دارد که انتخابات در وقت معین برگزار نخواهد شد، اما ما از کمیسیون انتخابات می‌خواهیم تا این انتخابات را به موقع و شفاف برگزار نماید همچنین از دولت افغانستان می‌خواهیم تا برای انتخابات شفاف زمینه سازی کند.

حکمتیار بیان داشت که شماری از احزاب سیاسی که به گفته وی تنها به نام سیاسی اما در واقعیت قومی اند و جایگاهی در بین ملت ندارند از برگزاری انتخابات هراس دارند و نمی خواهند انتخابات برگزار شود.

رهبر حزب اسلامی افغانستان بار دیگر تکرار کرد که بعضی تلاش ها برای سرنگونی نظام افغانستان وجود دارد و برای دولت این کشور نیز مشکلاتی ایجاد می‌کند اما وی گفت که حزب وی به هیچ کس و هیچ گروهی اجازه نخواهد داد تا دولت افغانستان را سرنگون کند و از راه زور و استبداد قدرت را در دست گیرد.