قاضی پور: کشور را نمی‌توان با اوراق چاپی خزانه اداره کرد

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی دیروز یکشنبه مجلس 19 آذر پارلمان در تذکری شفاهی گفت: آیا در این لایحه، مشکلات بازنشستگان و متعادل سازی حقوق پرسنل لشکری و کشوری پیش بینی شده است؟

وی افزود: آیا در این لایحه احیای دریاچه ها و تالاب ها آمده است؟ 

قاضی پور گفت: آیا با دادن اوراق چاپی خزانه به جای پول به پیمانکاران می توان کشور را اداره کرد؟ 

وی ادامه داد: در کل قوانین مادر آمده است که برای زلزله‌زدگان باید در قوانین بودجه موارد لازم تصویب شود تا نیاز نباشد که مجلس در هر مورد قانون تصویب کند.

این نماینده مجلس افزود: نمایندگان استان کرمانشاه شب و روز در منطقه می‌دویدند تا پول جمع کنند در حالی که نباید اینگونه باشد و نمایندگان در مواقع حادثه با گرفتاری‌های اینچنین مواجه شوند.

قاضی پور متذکر شد: ما از امروز 10 روز فرصت داریم تا لایحه بودجه را نقد کنیم و مانند برنامه ششم مجلس دقیقاً بررسی‌های لازم را انجام دهد.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر قاضی پور اظهار داشت: لایحه بودجه سال 97 در اختیار نمایندگان است و وقت دارید پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه دهند و کمیسیون های تخصصی نیز با دقت بررسی کنند.

وی گفت: توصیه من این است که لایحه را با دقت بخوانید و بر اساس نگرانی هایی که وجود دارد پیشنهادات مدونی را به کمیسیون تخصصی ارائه کنید و کمیسیون های تخصصی نیز وقت کافی را به این موضوع اختصاص دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور در سخنان خود عنوان کرد که چالش های مهم کشور در لایحه بودجه آمده است، گفت این اقدام دولت فکر خوبی است و نمایندگان با توجه به تسلطی که بر این چالش ها دارند باید این موارد را مورد توجه قرار دهند و اگر در لایحه به موضوعاتی توجه نشده نمایندگان پیشنهادات خود را برای اصلاح شرایط ارائه کنند.