کنایه به وزیرخارجه انگلیس در صحن علنی مجلس

محسن کوهکن در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس (19 آذر 96) با اشاره به سفر وزیر امورخارجه انگلیس به کشورمان اظهار داشت: در آستانه سفر وزیر خارجه دولت انگلیس به ایران من به نمایندگان و به ویژه اعضای هیأت رئیسه توصیه می‌کنم که فیلم یتیم‌خانه‌ایران را ببینند.

وی افزود: آنچه که در این فیلم براساس اسناد تاریخی آمده معنا و مفهومش این است که دولت انگلیس به وسیله ایادی و برنامه‌های خود در این کشور باعث مرگ 9 میلیون نفر شده است و اگر این موضوع درست باشد که براساس اسناد تاریخی درست است باید بایستند و علیه دولت انگلیس در مجامع بین‌المللی اقامه دعوا کنند و آن را دنبال کنند.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر امور خارجه انگلیس گفت: به جای مذاکره با این و آن حداقل حساب‌های جاری سفارت ایران را باز می‌کردید که ما برای انتقال پول مشکل نداشته باشیم.

وی خطاب به رئیس مجلس خاطرنشان کرد: وقتی کسی تذکر 79 می‌دهد باید در تذکر 79 مطالبی که مطرح می‌کند یا نطقش تحریف شده باشد و یا به وی توهینی شده باشد، آقای پزشکیان شما در تذکر خود اسم بنده را آوردید، فریاد زدن در این مجلس که فاصله زیاد است رساندن صدا به مدیریت و هیأت رئیسه است. فریاد زدن کلمه نیست که فاخر باشد یا غیر فاخر.

وی افزود: آقای دکتر پزشکیان شما آیات و احادیث را خواندید، خواهش من این است که نوار این را بگیرید و خودتان گوش دهید و با آیات و احادیثی که خوانده شده تطبیق دهید، من بعضاً اشتباه شنیدم، اگر شما اشتباه کردید این را بگویید و خواهشم این است که یا آیه خوانده نشود و یا اگر خوانده می‌شود از پشت تریبون مجلس صحیح و درست خوانده شود.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از جمله مشکل حق‌آبه کشاورزان از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.