به گزارش فارس، مینو اصلانی اظهار داشت: جشنواره ملی تجلیل از "طلایه داران حجاب و عفاف" سه سال است که توسط بسیج جامعه زنان در سطح ملی برگزار میشود اما در بهمن ماه سال جاری برای نخستین بار این جشنواره در سطح بین الملل برگزار میشود.

وی افزود: طبق هماهنگی‌های انجام شده ۱۵۰ میهمان خارجی در نخستین جشنواره بین المللی " طلایه داران حجاب و عفاف " شرکت می‌کنند که ۳۰ نفر از مهمانان از کشورهای اروپایی و جهان اسلام و بقیه از میان ایرانیان مقیم خارج از کشور هستند.

رئیس بسیج جامعه زنان با بیان اینکه مهمانان شرکت‌کننده در این جشنواره از میان سازمان‌های مردم نهاد و افراد حقیقی فعال در عرصه حجاب و عفاف هستند، گفت: زنان و دختران مسلمانی هم که به دلیل رعایت حجاب و عفاف از ادامه تحصیل محروم شده‌اند، جزء مهمانان حاضر در جشنواره بین المللی " طلایه داران حجاب و عفاف " هستند.

اصلانی ادامه داد: " مروه الشروینی " که به عنوان شهیده حجاب در سطح جهان معروف است، در این مراسم مورد تجلیل قرار می‌گیرد که از همسر او برای حضور در ایران و شرکت در مراسم تجلیل از این شهیده دعوت کرده‌ایم.

وی با اشاره به نصب تندیس " مروه الشروینی " در یکی از خیابان‌های شهر تهران عنوان کرد: همکاری‌های لازم با شهرداری تهران و شورای شهر در این زمینه صورت گرفته است؛ " پارک بانوان " و " خیابان حجاب " از جمله مکان‌هایی است که پیشنهاد نصب تندیس در آنها مطرح شده ولی فعلاً مکان دقیقی مشخص نشده است، تندیس " مروه الشروینی " نیز توسط معاونت فرهنگی و هنری وزارت ارشاد در دست ساخت است.

تجلیل از ۲۵ فعال داخلی در عرصه حجاب و عفاف

رئیس بسیج جامعه زنان بیان کرد: در سطح داخلی نیز ۲۵ نفر از فعالان حوزه حجاب و عفاف در این جشنواره مورد تقدیر قرار می‌گیرند، سایت حجاب و عفاف هم برای شناسایی فعالان این حوزه راه اندازی شده است اما در مرحله نخست آثار فعالان این حوزه را جمع آوری نمی‌کنیم بلکه ابتدا آن‌ها را شناسایی کرده و پس از ارزیابی اگر امتیاز لازم را کسب کردند از آنها می‌خواهیم تا آثار خود را ارسال کنند.

اصلانی افزود: ویژه نامه‌ای در زمینه حجاب و عفاف به ۳ زبان فارسی، انگلیسی و عربی تهیه شده است که علاوه بر معرفی شرکت کنندگان در این جشنواره به تبین مسئله حجاب و عفاف در سطح جهان می‌پردازد، این ویژه نامه در روز همایش توزیع می‌شود.

وی عنوان کرد: نمایشگاهی از دستاوردهای حجاب و عفاف در داخل کشور در حاشیه این جشنواره افتتاح می‌شود همچنین این همایش با هدف شناسایی و برقراری ارتباط با فعالان عرصه حجاب و عفاف در سطح بین الملل و تجلیل از آنان برگزار می‌شود.

رئیس بسیج جامعه زنان گفت: تمام اشخاص حقیقی و حقوقی و سازمانها و مؤسساتی که در حوزه عفاف و حجاب فعالیت میکنند، میتوانند برای شرکت در این همایش سوابق خود را تا دهم دی از طریق سایت www.hejabefaf.ir ارسال کنند.