ترامپ معاهدات بین‌المللی را نقض کرده است

بسیج اساتید تهران بزرگ طی بیانیه‌ای در محکومیت تصمیم آمریکا مبنی بر انتقال سفارتخانه به قدس شریف آورد: رئیس جمهور ناپختۀ آمریکا بداند که با این اقدام خود علاوه بر نقض معاهدات بین المللی، از خط قرمز مسلمانان عبور کرده، با اعلان جنگ به جهان اسلام، منافع نامشروع کشورش را در اقصی نقاط عالم به ویژه جهان اسلام سخت به خطر انداخته است.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

« وَ لا تَهِنُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ» (آل عمران 139)

تاریخ معاصر گواه ظلم دسته جمعی به ملتی بی پناه است که با دسیسۀ روباه پیر انگلیس آغاز شد و تحت فشار قدرت های سلطه گر در جامعۀ ملل در قالب تروریسم دولتی اسرائیل شکل ظاهراً قانونی یافت. اگرچه ملل مختلف در اقصی نقاط عالم از کین ابرقدرت ها به ویژه انگلیس و آمریکا زخم بر تن دارند، اما ملت مظلوم فلسطین به جهت آوارگی طولانی و تحمل جنایات متنوع و مستمر، به آرمان آزادیخواهان جهان مبدل شده است. اما در مقابل سرافرازی فلسطینیان، رذالت و پستی حکومت‌هایی سفاک و منافق صفت قرار دارد  که در عین ادعای دفاع از حقوق بشر، دموکراسی و آزادی، تمام قد از رژیم کودک کش و نژادپرست  صهیونیستی حمایت می‌کنند؛ تصمیم اخیر رئیس جمهور ایالات متحده مبنی بر انتقال سفارت به بیت المقدس تازه ترین نمونه از آن‌هاست. بسیج اساتید دانشگاه های تهران بزرگ ضمن محکومیت این اقدام ناسخته به مواردی چند اشعار می‌دهد.

رئیس جمهور ناپختۀ آمریکا بداند که با این اقدام خود علاوه بر نقض معاهدات بین المللی، از خط قرمز مسلمانان عبور کرده، با اعلان جنگ به جهان اسلام، منافع نامشروع کشورش را در اقصی نقاط عالم به ویژه جهان اسلام سخت به خطر انداخته است.

مسؤولان رژیم جعلی اسرائیل بدانند که گرچه تصمیم ترامپ به قصد حمایت از آنها صورت گرفته است اما در عمل با وحدت بخشیدن به بسیج نیروها در جهان اسلام و بیداری جدید اسلامی، زمان جراحی آن غدۀ سرطانی و نابودی کاملش را حقیقتاً کوتاه تر نموده است.

برخی دولت های اسلامی بویژه رژیم های عربی که دچار تعارضِ حمایت از فلسطین و اتحاد استراتژیک با آمریکا هستند، با کسب درس از این اقدام روشن ترامپ از تغافل، دست کشیده و تا دیر نشده به دامن امت بزرگ اسلام برگردند والّا خشم طوفندۀ ملت های مسلمان علاوه بر اسرائیل غاصب، بنیاد آنها را هم از بیخ و بن برکنده و دودمانشان را بر باد خواهد داد.

جریان سازشکار و بریده از انتفاضه در جبهۀ آزادیبخش فلسطین، با این شوک ترامپ از خماری مخدر طرح های صلح آمریکایی بیرون آمده، با اعتماد به جوانان خود به نسخۀ قرآنی و حیاتبخش جهاد فی سبیل الله روی آورند و نجات ملت خویش را تنها با اطمینان به وعدۀ برحق و تخلف ناپذیر الهی رقم زنند.

طیف داخلی دلخوش به صِرف راهکارهای دیپلماتیک در مطالبه و حفظ حقوق ملت، علاوه بر تجارب کسب عنوان محوریت شرارت در اوج سیاست تنش زدائی و اخیراً برجام بی فرجام، از تاریخ معاصر فلسطین درس مقاومت و عدم اعتماد به کدخدا و توکل به خدا را بیاموزد و بیش از این سرنوشت کشور را به خواسته های نامشروع قدرت های سلطه گر گره نزند و توانمندی های داخلی را معطل نگذارد.

به خصوص جریان باصطلاح روشنفکری کشور که همواره با ظاهری آکادمیک، خردمحور و حق به جانب سعی در تطهیر غرب به ویژه آمریکای غیرقابل اعتماد دارد، از این اقدام آن کشور که به صراحت ناقض توافقات قبلی بین المللی بوده و انتقاد دبیر کل سازمان ملل، سران کشورهای مختلف جهان از جمله دولت های اروپائی و آزادگان عالم را در پی داشته است، بدرستی دریابند که راه برون رفت از مشکلات کنونی نه درغلطیدن دوباره به ریل لیبرالیسم، بلکه رهایی واقعی از چنبر مخوف آن و روی آوردن به اسلام انقلابی است که بواقع موافق با عقلانیت و مبتنی بر داده های تجارب گوناگون در تاریخ معاصر جهان است.

جریان مقاومت که به تازگی میوۀ میمون و مبارک حذف داعش و پیروزی بر آمریکا در جنگ نیابتی را چیده و طعم شیرین آن را چشیده و همچنین به بسیج نیروهای چند ملیتی و واکنش سریع اسلامی توفیق یافته است، با اعتماد به نفس و توکل به قدرت لایزال الهی در راه تحقق اسلام ناب محمدی(ص) و افشای نفاق اسلام آمریکائی، غلبه بر این توطئه جدید استکباری ـ صهیونیستی را به عنوان آرمانی اسلامی و انسانی در دستور کار خود قرار دهد و از هیچ کوششی در این راه دریغ نکند.     

در نهایت، ما استادان بسیجی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تهران بزرگ ضمن تقدیر از آمادگی و عکس العمل امت واحدۀ اسلام علی الخصوص ملت فداکار ایران و هشدار مجدد نسبت به طرح خطرناک یکپارچه سازی و اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل که پاک کردن و زدودن  شعار «آزادی قدس» به عنوان آرمانی حرکت آفرین و وحدت بخش از اذهان مسلمین را در نظر دارد، با الهام از آیۀ شریفۀ مطرح در مطلع این بیانیه، به حفظ و حراست از تنگۀ احدِ وحدت در سایه سار ولایت تأکید می نمائیم، و متذکر می شویم که اگر به حقانیت راه و آرمانمان ایمان و اطمینان داشته باشیم، برتر و پیروز میان خواهیم بود. لذا همگان بویژه مسؤولان نظام اسلامی را به واکنش صریح، مؤثر و مستمر در خصوص توطئۀ اخیر آمریکا دعوت می نمائیم.»