خبر خوش مجلس برای کارگران بازنشسته/ ابلاغ نامه لاریجانی به نوربخش برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان + تصویر نامه

گروه سیاسی- حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، بورخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به تقاضای 160 نماینده از علی لاریجانی رئیس مجلس برای پیگیری موضوع متناسب‌سازی حقوق کارگران بازنشسته سازمان تامین اجتماعی گفت: خوشبختانه این تقاضای نمایندگان، از سوی رئیس مجلس طی نامه ای به نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ابلاغ شد. 

وی افزود: بحث هماسان سازی حقوق کارکنان لشکری و کشوری و کارکنان اداری سازمان تامین اجتماعی در سال 86 اجرایی شد اما این اتفاق برای کارگران بازنشسته سازمان تامین اجتماعی نیافتاد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: کارگران بازنشسته سازمان تامین اجتماعی با 30 سال کار و برخی هم به دلیل داشتن سن بالا با 20 و 10 سال کار بازنشسته شدند که حقوق ناچیزی دریافت می کنند.

حاجی دلیگانی گفت: اینجانب چندین بار با مدیرعامل این سازمان صحبت و مذاکره کردم که آقای نوربخش و همچنین برخی از معاونین وی حداقل سه بار اذعان کردند که حق کارگران در سالهای گذشته تضییع شده است و تا الان حق شان داده نشد.

وی افزود: نمایندگان در هنگام تصویب قانون برنامه ششم توسعه در بند ب ماده 12 این قانون مصوب کردند که سازمان تامین اجتماعی موظف است مطابق قوانین مربوطه در طول اجرای قانون برنامه حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران را متناسب‌سازی نمایند.

11

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: طبق این مصوبه مجلس حقوق کسانی که 30 سال کار کرده و بازنشسته شدند، در سال 96 نباید کمتر از یک و نیم میلیون تومان باشد.

حاجی دلیگانی گفت: این مصوبه مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت که در آنجا بر متناسب سازی حقوق تاکید کردند نه همسان سازی.

وی افزود: همین مصوبه هم در حد خودش یک قدمی است تا کارگران بازنشسته به حق شان برسند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: سازمان تامین اجتماعی معمولا در دی ماه بودجه خود را می بندد و سال گذشته که این مصوبه نهایی شد این سازمان بودجه خود را بسته بود.

حاجی دلیگانی گفت: در هشتم آبان امسال 160 نماینده، نامه ای خطاب به رئیس مجلس نوشته تا حکم قانونی برنامه ششم توسعه، توسط این سازمان در لایحه بودجه 97 لحاظ شود که آقای لاریجانی هم دستور لازم را صادر کرد.

وی افزود: این نامه هفته گذشته از سوی رئیس مجلس برای مدیرعامل این سازمان ارسال شد تا اقدامات لازم صورت گیرد.

متن نامه 160 نماینده و اسامی نمایندگان به شرح زیر است؛

12

13

14

15

16

17

18

19

 

 

20