آینده روشن :با حضور تعدادی از اسیرهای آزاد شده از زندان های اسراییل در ایران، سلسلسه همایش هایی جهت تقدیر از این افراد در دانشگاه تهران، سالن همايشهاي دفتر تبليغات اسلامی حوزه علمیه قم، دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین و دانشگاه زاهدان با عنوان تقدیر از اسیران آزاد شده فلسطینی دربند زندان های رژیم صهیونیستی برگزار می شود. این همایش ها از ۲۶ تا ۳۰ آذر ماه جاری برگزار می شوند.

بر اساس این گزارش، این افراد فلسطینی با حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری، دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری و تعدادی از مراجع و علمای قم دیدار می کنند.

در این سفر تعدادی از اسیران آزاد شده فلسطینی و دو وزیر دولت حماس حضور دارند که عبارت هستند از: فؤاد الرازم(قدیمی ترین اسیر فلسطینی وابسته به جهاد اسلامی) و همسرش، شعبان حسونه(از اسرای مهم جهاد اسلامی)، مجدی حماد(از اسرای حماس)، رائد الحلاق(از اسرای حماس)، فاطمه الزق(اسیر فلسطینی وابسته به جهاد اسلامی، او از جمله زنان استشهادی بوده است که دستگیر می شود و فرزندش را در زندان به دنیا می آورد.)، یوسف الزق(۹ ساله و کوچک ترین اسیر فلسطینی، فرزند خانم الزق که در زندان رژیم صهیونیستی به دنیا آمد.)، محمود الزق(فرزند دیگر خانم الزق) فتحی حماد(وزیر کشور دولت حماس)، عطا اله أبو السبح(وزیر امور اسرای دولت حماس) و احمد سلمان(مسوول دفتر وزیر کشور دولت حماس).

گفته می شود، یکی از علت های حمله اسراییل به غزه در کشور فلسطین در سال ۲۰۰۸ میلادی آزاد کردن شالیت (اسیر اسراییلی دربند حماس) بود و اسراییلی ها در این حمله ناکام ماندند و در نهایت با حقارت مجبور به آمدن بر سر مذاکره با فلسطینی ها برای آزادی او شدند. از اين گذشته، بسياري از اسراي مهم جهاد و حماس و همچنين كساني كه محکوم به حبس ابد بودند و بر اساس قوانين اسرایيليها هرگز امكان آزاديشان نبود، در اين دو دوره تبادل آزاد ميشوند. از اینرو اين اقدام يك دستاورد مهم براي دولت حماس محسوب می شود.