شریعتمداری: نتیجه مذاکرات هسته‌ای قابل پیش‌بینی بود اما به هشدارها توجه نشد

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در همایش « اتکا به توان داخل، رمز پیروزی» که به همت بسیج دانشجویی در سالن شهید طهرانی‌مقدم دانشگاه شهیدرجایی برگزار شد، گفت: باور نداشتن توان خودی باعث شده که از ظرفیت‌های خودمان غافل باشیم و همین موضوع شرایط دشواری را برای ما ایجاد کرده است که اگر بخواهیم به آنها بپردازیم مثنوی هفتاد من کاغذ می‌شود.

وی افزود: نگاه و تکیه به بیرون جدید نیست، از سال‌ها پیش آغاز شده و در سال‌های اخیر هم شدت گرفته است. وقتی مسؤولان تولید داخل را در حد آبگوشت بزباش و پختن قرمه سبزی می‌دانند و وقتی فلان مسؤول می‌گوید آمریکا می‌تواند با یک بمب تمام توان دفاعی را ما را از کار بیاندازد، نتیجه همین می‌شود که رادیو فرانسه در یک تحلیل می‌گوید نگاه غرب به این دولت نگاه فروشنده بدهکار است که حاضر است منافع ملی‌اش را بفروشد و در این فرمول هر چقدر خریدار صبر بیشتری داشته باشد، فروشنده قیمتش را پایین‌تر می‌آورد.

شریعتمداری با اشاره به مذاکرات هسته ای، تاکید کرد: در مذاکرات هسته‌ای از ابتدا نتیجه قابل پیش بینی بود و بسیاری نسبت به نتیجه هشدار دادند، ولی به آن توجه نشد.

بعد از مذاکرات لوزان با تبلیغاتی که کردند خوشحال شدیم ولی وقتی بررسی کردیم دیدیم آنگونه که می‌گویند نیست، برای همین هم گفتم اسب زین شده دادیم و افسار پاره تحویل گرفتیم.

وی اظهار داشت: این باعث شد به ما اعتراض هم شود و عده‌ای می گفتند کیهان، اسرائیل پیوندتان مبارک، که البته آقای ظریف واکنش نشان داد.