تاکید افغانستان بر همکاری نظامی با ایران

«دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی ستودنی است بنابر این از این کشور می‌خواهیم تا همکاری‌های نظامی با افغانستان را افزایش دهد.

وی افزود: ایران می‌تواند با آموزش نیروهای امنیتی افغان از این کشور در مبارزه با تروریسم حمایت کند.

پیش از این نیز سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم گفته بود که افغانستان کمک نظامی هر کشوری را می‌پذیرد که قصد یاری کابل در مبارزه با تروریسم را دارد.

وزیری تاکید کرده بود که دولت کابل برای مبارزه با تروریسم همکاری نظامی بدون قید و شرط هیچ کشوری از جمله ایران را رد نخواهد کرد.

به گفته وی، افغانستان از کشورهایی که خواستار همکاری نظامی برای مبارزه با تروریسم در افغانستان هستند، می‌خواهد که ارتش این کشور را از لحاظ امکانات و آموزش نظامی یاری کنند.

ژنرال افغان همچنین از جمهوری اسلامی ایران خواست به دانشجویان نظامی افغانستان بورسیه‌های آموزشی ارائه دهد.

به گزارش پیام آفتاب، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت: ایران کشور دوست و همسایه ما است و تفاهمنامه بندر چابهار نشان دهنده حسن نیت جمهوری اسلامی به افغانستان است و ما این موضوع را نشانه دوستی بین دو کشور می‌دانیم.

وی خاطرنشان کرد امنیت ایران و افغانستان به یکدیگر وابسته است و اگر امنیت این کشور تامین شود مواد مخدر و تهدیدهای مرزی نیز علیه دو کشور صورت نخواهد گرفت.

وزیری همچنین از ایران خواست تا در زمینه مداوای مجروحان نیروهای امنیتی افغان با دولت افغانستان همکاری کند.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان همچنین تصریح کرد بهترین روش برای شکست گروه تروریستی داعش در افغانستان افزایش همکاری‌های نظامی ایران با دولت افغانستان است.