اشتباهات محاسباتی ترامپ/ پایان روند سازش اعراب با اسرائیل

گروه سیاسی- حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با افکارنیوز در خصوص اقدام اخیر ترامپ درباره پایتخت خواندن قدس برای اسرائیل اظهار داشت:نقشه های آمریکا در منطقه خاورمیانه با شکست مواجه شده و اقدام اخیر ترامپ نیز شکستی دیگر را در کارنامه آمریکا ثبت می کند.

وی افزود:همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند این اقدام آمریکا که قدس را پایتخت اسرائیل اعلام کرد، نشانه عجز آمریکا از روند سازش بین اعراب و اسرائیل است و آمریکا بااین کار مهر پایانی بر روند سازش زده است.

ترقی بیان داشت: آمریکایی ها این اقدام را انجام دادند تا زمینه به رسمیت شناخته شدن اسرائیل فراهم شود اما تظاهرات در کشور های مختلف و مخالفت بسیاری از کشورها با اقدام ترامپ نشان داد ، رئیس جمهور آمریکا هدف گذاری اشتباهی کرده و استراتژی آنها با شکست مواجه شده است.

وی افزود:  آمریکا قصد داشت از فرصت شکست داعش در منطقه و پیروزی مقاومت استفاده کند و هنوز که ملت های اسلامی برای حمایت از فلسطین به وحدت وانسجام نرسیده اند، زمینه شکل گیری پایتخت اسرائیل را برخلاف قوانین بین المللی پیدا کند لذا دست به چنین اقدامی زده است.

کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: اقدام ترامپ باعث وحدت و اتحاد جهان اسلام شده و در واقع انتفاضه جدیدی علیه رژیم صهیونیستی شکل گرفته است. تمام کشورهایی که از روند سازش حمایت می کردند، مجبور می شوند به مقاومت بپیوندند و مسیر مقاومت و انتفاضه را دنبال کنند و از آنجا که این اقدام یکجانبه گرای آمریکا ؛ مغایر سیاست چندجانبه گرائی قدرتهای بزرگ جهان مثل روسیهچین و غیره است آنهارا نیز وادار به عکس العمل خواهد کرد

وی افزود: این امر به نفع فلسطین و به ضرر صهیونیست هاست و در نهایت اثبات می کند موضع جمهوری اسلامی درخصوص بی اعتمادی به آمریکا و عدم پایبندی آن به تعهدات و سازش برای احقاق حق ملت فلسطین، راه و موضع درستی بوده است.