عدو سبب خیر شد/ ترامپ، عامل وحدت مسلمانان

گروه سیاسی- از آنجا که بریتانیا نیاز مبرمی به تسلط دائم بر سواحل مدیترانه به عنوان حلقه اتصال غرب و شرق داشت، درصدد ایجاد یک دولت دست‌نشانده در آن ناحیه بود؛ در طول مدت قیمومت بر فلسطین، شمار زیادی از یهودیان را از گرداگرد جهان به این سرزمین کوچاند.

به گزارش افکارنیوز، یک سال پیش از پایان قیمومت انگلستان بر فلسطین، مجمع عمومی سازمان ملل، این سرزمین را میان اعراب و یهودیان مهاجر تقسیم کرد و اندکی بعد، با به فرجام رسیدن قیمومت بریتانیا، صهیونیست‌ها که بر برخی نقاط فلسطین مسلط شده بودند؛ تشکیل دولت خود را اعلام نمودند.

در آغاز تشکیل این رژیم مجعول، مقاومت‌هایی از سوی کشورهای مسلمان شکل گرفت اما با شکست مواجه شد و پس از آن، رژیم صهیونیستی برای مقابله با خطر مسلمانان و انحراف اذهان آن‌ها، به اختلاف‌افکنی میان مسلمانان دامن زد.

رژیم صهیونیستی برای نیل به این منظور، با همکاری سرویس‌های اطلاعاتی ایالات متحده و انگلستان، به ایجاد و تجهیز گروه‌های تروریستی تندرو مبادرت ورزید تا توان جهان اسلام، در جنگ‌های داخلی مستهلک گردد و توجه مسلمین از دشمن اصلی خود معطوف گردد.

نکته قابل توجه اینجاست که در اغلب درگیری‌هایی که در سطح جهان اسلام به وقوع می‌پیوندد؛ هر دو طرف منازعه، تسلیحات خود را از رژیم صهیونیستی یا اذنابش تهیه می‌کنند که موجب تقویت هرچه بیشتر این غده سرطانی می‌شود.

به عنوان نمونه، در منازعه میان دولت سوریه و معارضان نظام سوریه که از چندین سال قبل از ظهور و بروز داعش، حادث شده است؛ دو گروه از مسلمانان با یکدیگر وارد جنگ شده‌اند؛ حال آنکه هر دو گروهِ درگیر، دشمن رژیم صهیونیستی‌اند و شاهد آن بودیم که پس از اقدام ترامپ، مبنی بر انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس، هم دولت سوریه و هم معارضان آن، مبادرت به برپایی تجمع اعتراضی ورزیدند.

با توجه به آنچه ذکر شد، انتقال سفارت‌خانه آمریکا به بیت‌المقدس که بر خلاف قطعنامه ۴۷۸ شورای امنیت و تحت فشار رژیم ‌صهیونیستی صورت گرفت، یک خطای استراتژیک بزرگ به شمار می‌آید؛ چرا که بار دیگر، خبث طینت و عهدشکنی آمریکا و رژیم صهیونیستی را مبرهن ساخت و توجه جهان اسلام را به دشمن حقیقی خود معطوف کرد.

محمدسعید ابراهیمی