تقاضای انگلیس برای آزادی جاسوسان بازداشتی دخالت در امور ایران است

گروه سیاسی- محمدعلی پورمختار نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به سفر 2 روزه بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلستان به ایران در هفته گذشته گفت: کاهش دخالت های این کشور در امور داخلی ایران، کنار گذاشتن سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن و تغییر رفتار در قبال ملت و دولت ایران از جمله مواردی است که باید در دیدارها و ملاقاتها به وزیر و مقامات این کشور گوشزد می شد.

وی با شاره به حمایت انگلیس از حکومت های دیکتاتور منطقه افزود: این کشور از رژیم آل سعود و کشتار مردم بی گناه یمن حمایت می کند و با سلاح های ساخت انگلیس مردم بحرین به خاک و خون کشیده می شوند.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با بیان اینکه سفر مذکور با هر نیتی که بوده باید دانست که ما تا کنون از این نوع سفرها کمتر خیر دیدیم، تصریح کرد: حتی بعضا اینگونه سفرها موجبات بروز مسائلی بعد از سفر شده است.

پورمختار با اشاره به مواضع مقامات ایرانی در دیدار با وزیر خارجه انگلستان در خصوص برجام افزود: انگلیس مدعی حمایت از برجام است اما در عمل اینگونه نیست چرا که انگلیس با آمریکا همراه است و مسئولین ایرانی هم نگرانیهای خود را به مقام انگلیسی منتقل کردند.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس گفت: شاید یکی از اهداف سفر وزیر خارجه انگلیس، ترمیم چهره انگلیس نزد مردم ایران باشد و می خواهند بگویند که ما علاقه همکاری با ایران هستیم.

پورمختار تصریح کرد: ملت ایران تا زمانی که حسن نیت از انگلستان را در عمل نبیند، از بی اعتمادی، دید شک بر انگیز و مردد خود نسبت به انگلیس دست بر نخواهد داشت.

وی با اشاره به سوابق شیطنت ها و توطئه های انگلیس علیه دولت و ملت ایران افزود: انگلیس باید در رفتار خود صداقت داشته باشد تا سطح روابط 2 کشور تغییر یابد.