ادعای اقامت اروپا از طریق گرجستان، کلاهبرداری است

 سفارت جمهوری اسلامی ایران در گرجستان در اطلاعیه ای در راستای حمایت از حقوق هموطنان ایرانی اعلام کرد که آماده ارائه مشورت و راهنمایی بوده و برای پیشگیری از بروز مشکلات شایع و موجود که بعضا موجب خسارات جبران ناپذیر شده، نظر هموطنان را به نکات زیر جلب کرد:

۱- کشور گرجستان عضو اتحادیه اروپا نیست.

۲- از ابتدای سال ۱۳۹۶ اتحادیه اروپا با گرجستان (فقط دارندگان گذرنامه گرجی) لغو روادید برقرار کرده که این به معنی عضویت در اتحادیه اروپا نیست.

۳- قانون تابعیت کشور گرجستان، براساس« سیستم خون» است، یعنی حتماً والدین کودک و یا یکی از آنها می بایست گرجی باشند. اخذ تابعیت از طریق ازدواج با تبعه گرجستان ( البته پس از طی شدن چند سال) امکان تحقق دارد و یا پس از ۱۰ الی ۱۵ سال اقامت و با دانستن زبان گرجی، تائیدیه وزارت اطلاعات و در نهایت با نظر رئیس جمهور گرجستان امکانپذیر است.

۴- ادعای اقامت اروپا از طریق پناهندگی در گرجستان، دام افراد کلاهبردار است.

۵- پیش از اقدام برای اقامت و سرمایه گذاری، مطالعه و تحقیقات لازم را انجام دهید.

۶- به افراد ناشناس اعم از ایرانی و خارجی اعتماد نکنید. شما می توانید امور اداری و اقامتی خود را شخصا و از طریق مراجع رسمی و معتبر پیگیری کنید.

۷- هرگونه سرمایه گذاری، عقد قرارداد، دریافت و پرداخت باید با ضمانت بانکی و بصورت قانونی و رسمی بوده تا در صورت بروز مشکل و مراجعه به پلیس و دادگاه، قابل پیگیری و استناد باشد.

۸- زبان، فرهنگ و قوانین کشور ما و گرجستان کاملا متفاوت بوده، لذا لازم است قوانین و مقررات کشور میزبان رعایت شده تا از بروز مشکلات احتمالی پرهیز شود.

۹- جهت انتقال ارز، از طریق صرافیهای معتبری که کارگزار معتبر در گرجستان دارند اقدام کنید .

۱۰- در صورت مواجهه با سودجویان و کلاهبرداران، در اسرع وقت به پلیس و جهت جرائم مالی با مدارک به « بازرسی پلیس مالی وزارت دارایی گرجستان» مراجعه کرده تا احقاق حق صورت گیرد.