سفر وزیر خارجه فرانسه به واشنگتن با موضوع برنامه موشکی ایران

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد که لوردیان علاوه بر ملاقات با رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا با هربرت ریموند مک‌مستر، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و کوشنر، داماد و مشاور ترامپ دیدار خواهد داشت.

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه درباره محورهای رایزنی های لودریان در واشنگتن آمده است: لودریان در دیدارهای خود بر تعهد ما برای اجرای موشکافانه برجام که توسط همه طرف‌ها مورد توافق قرار گرفته، فعالیت‌های ایران در منطقه و نگرانی‌های ما از اقدام ایران در پیگیری برنامه موشک‌های بالستیک تأکید خواهد کرد.

همچنین سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا فرانسه از پیشنهاد آمریکا برای تشکیل ائتلاف بین‌المللی علیه ایران حمایت می‌کند یا خیر؟ عنوان کرد: رویکرد ما ثابت است. به اجرای موشکافانه برجام که توسط همه طرف‌ها مورد توافق قرار گرفته، پایبندیم و با نگرانی فعالیت‌های ایران در منطقه و ادامه برنامه موشک بالستیک این کشور را دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور فرانسه، وزیر امور خارجه و اروپا این موارد را چند بار مطرح کرده‌اند، گفت: این موضوعات باید در چارچوب یک گفتگوی دقیق با مقام‌های ایران حل و فصل شوند و ما امیدواریم که این گفتگوها سازنده باشند. در چنین شرایطی، لودریان در آینده نزدیک به ایران سفر خواهد کرد.