مأمور سابق سیا: ادعای «هیلی» دروغ است

«نیکی هیلی» نماینده ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه با نمایش بقایای موشکی که انصارالله به ریاض، پایتخت عربستان سعودی شلیک کرده بود، جمهوری اسلامی ایران را به نقض تعهدات بین‌المللی متهم کرد! وی مدعی شد: «گزارشی که سازمان ملل منتشر کرده نشان می‌دهد که ایران برای حوثی‌ها در یمن سلاح ارسال کرده است». هیلی ایران را به ثبات زدایی از منطقه متهم کرد و گفت: «آنچه از بررسی بقایای موشک برمی‌آید می‌تواند به عنوان شواهد انکارناپذیرِ نقض تعهدات بین‌المللی ایران و تلاش نافرجام ایران برای پنهان کردن این موارد تلقی شود». وی در کمال تعجب این ادعا را مطرح کرد که موشک شلیک شده به ریاض نشان گروه صنعتی شهید باقری را داشته است! 

دروغ بزرگی که نماینده دائم ایالات متحده آمریکا علیه ایران مطرح کرد در عرض کمتر از ۴۸ ساعت برملا شد تا به لکه ننگ دیگری بر پیشانی دولتمردان واشنگتن تبدیل شود، چراکه سخنگوی دبیرکل سازمان ملل به صورت مستقیم به فضاسازی ها علیه ایران واکنش نشان داد. «فرحان حق» در این خصوص گفت: «دبیرکل سازمان ملل هر ۶ ماه یک ‌بار گزارشی را درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ارائه می ‌دهد که شامل جنبه‌های مختلفی از فعالیت ‌های ایران می‌شود و گزارش فعلی نیز تحلیل‌ هایی را درباره موشک ‌های شلیک شده از یمن به سمت عربستان ارائه داده است. در این گزارش‌ ها تاکید می ‌شود که هیچ شواهد قطعی درباره منشاء این موشک‌ها وجود ندارد».

«رابرت دیوید استیل» از جاسوسان پیشین سازمان سیا و بنیانگذار مؤسسه «فعالیت اطلاعاتی سپاه دریائی» در آمریکا در خصوص ادعاهای «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل در خصوص ایرانی بودن موشک یمنی پرتابی به ریاض به خبرنگار مهر گفت: یکی از اهداف نیکی هیلی از این اقدام منحرف ساختن افکار عمومی از مسأله قدس به ایران است. اما وی احمق است.

وی افزود: «نیکی هیلی» در مورد واقعیت های بین المللی کاملا جاهل است.

وی در ادامه یادآور شد: باید توجه داشت که سرویس امنیتی آمریکا که به شدت بی کارکرد بوده و به راحتی توسط صهیونیست ها گول می خورد. ادعاهای نیکی هیلی مبتنی بر اطلاعات آنهاست.

مأمور سابق سازمان سیا در ادامه تصریح کرد: از پیام های جعلی آنها از «تاکینگ راکز»-همهمه و غوغای دروغین- تا مقدمه چینی آنها با عربستان برای علم کردن حمله موشکی که اساسا به طرز عجیب و بی منطقی از سوی نیروی هوایی سعودی مطرح شد.

نامزد جایزه صلح نوبل در ادامه افزود: می توان گفت که نیکی هیلی بخشی از عملیات دروغ پردازی آمریکا است.

وی در پایان تصریح کرد: کار «هیلی» مانند همان کاری که «کالین پاول» در برابر سازمان ملل کرد بود. پاول در مورد تسلیحات کشتار جمعی عراق دروغ گفت. درحالیکه همه ما می دانیم چنین چیزی وجود نداشت.