روزنامه‌نگار فراری ایرانی در اسرائیل تحت بازجویی قرار دارد

سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی «ندا امین» روزنامه‌نگار فراری ایرانی را به ظن ارتباط با ایران تحت بازجویی قرار داده است.

رویترز به نقل از یک مقام اسرائیلی گزارش داد ندا امین به دلیل برقراری ارتباط از اسرائیل با یک ایرانی مدتهاست تحت بازجویی ماموران امنیتی قرار دارد.

این در حالیست که ندا امین که در سال ۲۰۱۴ در پی افشای ارتباط کاری‌اش با یک سایت خبری اسرائیلی به ترکیه فرار کرده بود، در مرداد سال جاری با دعوت رسمی خود مقامات اسرائیل به این رژیم پناهنده شد.

رژیم صهیونیستی پس از آنکه این روزنامه‌نگار ایرانی در پی افشای روابط کاری‌اش با روزنامه «تایمز اسرائیل» به ترکیه فرار کرد، به او پیشنهاد پناهندگی داد.

ندا امین اواخر مرداد سال جاری از ترکیه وارد فلسطین اشغالی شد و در فرودگاه مورد استقبال مدیرمسئول روزنامه تایمز اسرائیل قرار گرفت.

با این حال، طبق گزارش رویترز، سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به «شین بت» اکنون او را به ظن ارتباط با ایران مورد بازجویی قرار داده است.

ندا امین به ماموران امنیتی اسرائیل گفته است زمانی که در ترکیه بود یک مرد فارسی‌زبان با او تماس گرفت و خود را مامور اطلاعاتی اسرائیل معرفی کرد و پس از آن نیز برای کمک به خروج او از ترکیه و سفر به اسرائیل بارها با او تماس گرفت.

اما سرویس امنیت داخلی اسرائیل مدعی است که ندا امین پس از ورود به فلسطین اشغالی نیز با این فرد که هویت او مشخص نیست، تماس گرفته است.

طبق گزارش رویترز، این روزنامه‌نگار ایرانی در بازجویی‌های خود گفته است که این مرد فارسی‌زبان را تاکنون ملاقات نکرده و هر زمان که تماسی از او دریافت کرده، پیش‌شماره اسرائیل برروی تلفن همراهش نمایش داده شده است.

ندا امین که اکنون حدود 4 ماه از اقامتش در فلسطین اشغالی می‌گذرد، در گفتگو با رسانه‌های اسرائیلی گفته است که پدرش یهودی بوده است.