آخوندی: بودجه وزارت راه و شهرسازی کم است و انتظارات را برآورد نمی کند

سید ابوالفضل موسوی بیوکی نماینده مردم یزد و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز یکشنبه فراکسیون متبوعش، اظهار داشت: جلسه امروز با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و اعضا تشکیل شد.

وی افزود: موضوع بحث دعوت از وزیر راه و شهرسازی مباحث کلی پیرامون مسائل مربوط به حوزه راه و شهرسازی بود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: از آنجایی که چند نفر از وزرا مورد حمایت خاص فراکسیون امید بودند و برخی وزرا را از خودمان می‌دانیم بنابراین فراکسیون امید اینها را به جلسات خود دعوات می‌کند تا مباحث مورد نظر را به صورت شفاف تر در فراکسیون مطرح کنیم.

وی بر همین اساس اضافه کرد: بیشتر هدف از دعوت ما از وزرا در نشست‌های فراکسیون این است که بحث‌های دولتی، حوزه‌های تخصصی و مشکلات کشور را بتوانیم راحت‌تر بررسی کنیم.

موسوی بیوکی ادامه داد: بحث‌های خاص وزرات راه و شهرسازی در این نشست مطرح شد که درباره آنها باید صحبت شد و 15 نفر از نمایندگان توانستند مسائل و سوالات خود را مطرح کنند همچنین موارد مربوط به وزرات راه و حوزه انتخابیه و مسائل کلی مانند خطوط ریلی، مسکن، شهرسازی و موارد کلی هم عنوان شد.

این عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه عنوان کرد که وزیر راه هم پس ارائه سوالات نمایندگان، توضیحاتی ارائه داد ولی مباحث به جمع‌بندی نرسید بنابراین مقرر شد جلسه‌ دیگری با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شود و طی آن مباحث کلی لایحه بودجه 97 و موارد مربوط به وزارت راه و شهرسازی را بررسی کنیم.

«بحث های اغنایی در جلسه امروز مطرح نشد و به علت اینکه مباحث گسترده‌ای برای طرح در جلسه وجود داشت لذا مقرر شد نشست دیگری هم برگزار شود.»

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: آنچه که از حرف‌های وزیر متوجه شدیم این بود که عنوان کرد بودجه دولت و آن سهمی که به وزارت راه و شهرسازی اختصاص داده می‌شود کفاف انجام عملیات‌های مورد نظر نمایندگان و مردم را ندارد؛ بنابراین گلایه و مشکل اصلی این است که سطح بودجه عمرانی ما کم و پایین است لذا باید چاره‌ای برای تامین منابع مالی دولت و همچنین کاهش هزینه‌ها داشته باشیم.

موسوی بیوکی ادامه داد: همچنین آقای آخوندی درباره اینکه چگونه کار به بخش خصوصی واگذار شود تا از مردم هم استفاده شود هم توضیحاتی ارائه داد تا بار بودجه‌ای هم از دولت برداشته شود و کارها را واگذار کنیم.

نماینده مردم یزد در مجلی در خاتمه یادآور شد: وزیر راه در بحث تامین منابع از مواردی مانند فاینانس و روش‌های تامین منابع مالی به شکل‌های مختلف هم مطالبی را مطرح کرد.