گزارش کمیسیون اصل 90 از خدمات رسانی به زلزله زدگان/ کانکس مانع اسکان دائم نمی شود

گروه سیاسی- داود محمدی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه از طرف رئیس مجلس ماموریت داشت تا بازدیدی از مناطق زلزله زده کرمانشاه داشته باشد، گفت: در روزهای گذشته اینجانب به همراه کارشناسان کمیسیون از مناطق زلزله زده سرپل ذهاب، گیلانغرب، اسلام اباد غرب و قصر شیرین بازدیدی داشتم که در هر شهر به چند روستا هم رفتیم.

وی افزود: از عملکرد دستگاهها و مقامات مسئول که عضو ستاد بحران هستند، گزارش تهیه کردیم و در جریان خدمات رسانی سپاه، ارتش، وزارت بهداشت، جمعیت هلال احمر، وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و دیگر نهادها قرار گرفتیم.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه از نزدیک با مردم صحبت کرده و درباره نحوه خدمات رسانی سوالاتی از مردم داشتیم، تصریح کرد: اسکان موقت چادر انجام شده و حدود 50 درصد هم کانکس دریافت کردند که کانکس رسانی ادامه دارد و در حال حاضر تلاش برای اسکان دائم هم شروع شد.

محمدی با اشاره به نگرانیهای مردم مناطق زلزله زده، افزود: مردم نگران آینده شغلی و اسکان دائم خود هستند و از مسئولین می خواهند برای این موضوع فکر و برنامه ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه مردم در مجموع از خدمات انجام شده راضی بودند، گفت: مردم همچنین از اقدامات روزهای اول و 24 ساعت اول مسئولین از جمله نجات مجروحان و زیرآور ماندگان رضایت، داشتند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در پاسخ به این سوال که گفته شده افرادی که کانکس می گیرند، دیگر از خدمات و مزایای اسکان دائم بهره مند نمی شوند، گفت: چنین موضوعی شایعه است. چادر و کانکس اسکان موقت است و محل زندگی افراد نیست. قطعا کسانی که کانکس می گیرند از مزایای اسکان دائم بهره مند می شوند.