به گزارش فارس، نماینده ریاست عالی دانشگاه آزاد در امور تشکلهای اساتید با صدور نامهای خطاب به اعضای تشکلهای اساتید دانشگاه آزاد درخواست داشته است تا در جلسهای که با حضور وی برگزار میشود حضور بهم رسانده و در گزارشی نحوه فعالیت کاندیداهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی ایران در سطح شهر و استان خود را اعلام کنند.

متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

دستور فرمائید دبیر محترم تشکل اساتید آن واحد دانشگاهی در روز یکشنبه ۲۷ آذر رأس ساعت ۹ صبح در دبیرخانه دانشگاه آزاد اسلامی حضور بهم رساند.

شایان ذکر است به همراه داشتن گزارش کتبی از وضعیت مسائل اجتماعی و سیاسی شهر و دانشگاه و نحوه فعالیت کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در جلسه الزامی است.

براساس این گزارش، دانشگاه آزاد دارای تشکلی به نام تشکل اساتید است که پیش از این تنها در زمان انتخابات ریاست جمهوری و یا مجلس شورای اسلامی فعال شده و در هر استان یک دبیرخانه دارد.

پیش از این تعدادی از تشکل‌های دانشجویی در نامه‌ای به وزیر علوم هدف دانشگاه آزاد از به تأخیر انداختن برگزاری جلسه هیئت امنا دانشگاه آزاد و تغییر جاسبی را بهره برداری از امکانات این دانشگاه برای حضور جریانات خاص سیاسی در انتخابات عنوان کرده بودند.

کامران دانشجو چند روز قبل عنوان کرد که اولین جلسه هیئت امنا در روز ۳۰ آذرماه برگزار می‌شود.

برخی سایتهای خبری از تلاش مسئولان رده بالای دانشگاه آزاد برای به تعویق انداختن تغییر جاسبی تا ۳ ماه آینده یعنی پس از انتخابات مجلس نهم خبر میدهند.