افزایش قیمت بنزین مساوی با افزایش بیکاری، تورم، رکود و ورشکستگی صاحبان صنایع

گروه سیاسی- هدایت اله خادمی  نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه دولت نباید با سیاست های خود به جامعه شوک وارد کند، افزود: دولت در نطر دارد برای کسب درآمد 17 هزار و 400 میلیارد تومانی در سال آینده، قیمت گازوئیل را از 300 تومان در هر لیتر به 500 تومان و قیمت بنزین را به هزار 500 تومان برساند.

وی افزود: این افزایش قیمت تبعات منفی بر جامع دارد و قطعا مجلس چنین اجازه ای به دولت نخواهد داد.

نائب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به قانون برنامه پنجم توسعه گفت: دولت موظف بود هر ساله با شیب ملایم قیمت سوخت را افزایش دهد و درآمدهای کسب شده را بین یارانه مستقیم، تولید، صنعت و سلامت مردم توزیع کند اما متاسفانه به خاطر برخی مسائل سیاسی و انتخاباتی این قانون را اجرا نکرد.

خادمی با بیان اینکه دولت در سالهای گذشته سیاست درستی نداشت، افزود: دولت می خواهد با افزایش یک باره قیمت ها، درآمد ایجاد و هزینه های خود را تامین کند اما سوال این است که چرا دولت در سالهای گذشته به تکلیف قانونی خود عمل نکرد.

وی با بیان اینکه دولت نباید در موضوعات اقتصادی، سیاسی عمل کند، افزود: به رغم آنکه حذف یارانه ثروتمندان تکلیف قانونی بود اما دولت نه تنها یارانه این قشر را حذف نکرد بلکه در هنگام انتخابات یارانه افراد قطع شده را مجددا برقرار کرد.

نائب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه یارانه 45 هزار و 500 تومانی برای زمانی بود که بنزین از 100 تومان به 400 تومان رسید، افزود: از آن زمان تا کنون بنزین 2 بار گران شد و به لیتری هزار تومان رسید اما یارانه مردم هیچ افزایشی نیافت.

خادمی  گفت: دولت به تناسب افزایش قیمت سوخت، باید یارانه مردم را افزایش دهد و برنامه کارشناسی شده و مدونی در این زمینه داشته باشد.