بررسی افزایش حقوق نمایندگان در مجلس

محمد وحدتی هلان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به موضوع حق و حقوق و مزایای نمایندگان مجلس، گفت: برخی از نمایندگان حق و حقوق و دریافتی نمایندگان را بررسی کرده و در جلسه اخیر کمیسیون گزارشی را به اعضای کمیسیون ارائه دادند.

وی افزود:در این جلسه که با حضور علی افراشته معاون اجرایی مجلس حضور داشت، در مورد کلیه حقوق، مزایا بازنشستگی، خدمات درمانی و کلیه حقوقی که یک نماینده می‌تواند داشته باشد بحث و تبادل نظر شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در این جلسه مقایسه‌ای بین وضعیت حقوق و دریافتی وزرا و نمایندگان مجلس صورت گرفت، ادامه داد: همچنین در این جلسه وضعیت کارمندان مجلس بررسی و انتقادات برخی از نمایندگان نیز درباره حق و حقوقشان مطرح شد.

وحدتی در توضیح انتقادات نمایندگان، عنوان کرد: برخی از نمایندگان معتقد بودند که وکلای ملت تضمین‌های لازم را ندارند، مثلا اگر برای کارمندی در حین انجام ماموریت اتفاقی بیفتد وضعیت آن کارمند مشخص است اما اگر برای نماینده‌ای در زمان سفر به منظور سرکشی به حوزه‌های انتخابیه اتفاقی رخ دهد،  وضعیت آن نماینده مشخصی ندارد.

وی تصریح کرد: نکته دیگری که در این جلسه مطرح شد بحث دریافتی نمایندگان بود که برخی از نمایندگان معتقد بودند که دریافتی آنها کمترین میزان دریافتی در کل سیستم است و حتی دریافتی برخی از کارمندان مجلس بیش از نمایندگان است لذا نمایندگان می خواهند در این زمینه شفاف سازی انجام شود و مشخص شود که این پرداخت‌ها بر چه اساسی انجام می‌شود آیا بر اساس قانون کار و یا قانون خدمات کشوری است؟

نماینده مردم بستان آباد در مجلس تصریح کرد:در این جلسه مقرر شد تا آقای افراشته به عنوان معاون اجرایی موضوع حق و حقوق، دریافتی و مزایای نمایندگان پارلمان را بررسی کرده و گزارشی در صحن علنی مجلس به نمایندگان ارائه دهد.