استیضاح ۴ وزیر در دستورکار مجلس

حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار از استیضاح 4 تن از وزرای دولت دوازدهم از سوی تعدادی از نمایندگان خبر داد و گفت: به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی و نیز عدم همکاری و تعامل مناسب دولت با مجلس و همین‌طور عدم پاسخ مثبت به رأی اعتماد نمایندگان مجلس به وزرای دولت دوازدهم، مشکلات و مسائلی که برای کشاورزان، آموزش و پرورش، کارگران و عزل و نصب‌های سیاسی در وزارت کشور، روی داده، استیضاح 4 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش و کشور در دستورکار مجلس قرار گرفته است.

وی افزود: آقایان کواکبیان و خدری پیشقراول استیضاح‌کنندگان وزیر کشور هستند که تاکنون 45 تن از نمایندگان این طرح را امضا جمع کرده‌اند.

عضو کمیسیون شوراها اضافه کرد: طراح استیضاح وزیر کار، بنده هستم که 55 امضا برای آن جمع‌ کرده‌ایم که به هیئت‌رئیسه تحویل داده شده و از سوی هیئت‌رئیسه به کمیسیون اجتماعی ارجاع و به وزیر تعاون نیز ابلاغ شده است؛ در روز سه‌شنبه هفته آینده جلسه‌ای در کمیسیون اجتماعی بین استیضاح‌کنندگان و وزیر تعاون برگزار می‌شود که پیش‌بینی بنده این است که قانع نمی‌شوند و پس از آن به صحن ارجاع خواهد شد.

مقصودی در پایان خاطرنشان کرد: استیضاح وزیر کشور حدود 60 امضا دارد؛ البته طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش هم روز گذشته در مجلس کلید خورده است.