تکرار ادعاهای ائتلاف عربستان سعودی علیه ایران

ائتلاف ضد یمن به سرکردگی عربستان سعودی در تازه‌تریناظهارات  خود، ایران را مجددا به حمایت از نیروهای انصارالله یمن متهم کرد.

سرتیپ ترکی المالکی، سخنگوی این ائتلاف شامگاه چهارشنبه طی نشست خبری مدعی شد که آنچه ریاض آن‌ها را «نیروهای قانونی» می‌خواند، 85 درصد یمن را تحت کنترل خود دارند.

وی بدون اینکه اشاره‌ای به حملات ائتلاف عربستان به افراد غیر نظامی از جمله کودکان و زنان داشته باشد، مدعی شد که نیروهای این ائتلاف 11 هزار نیروی انصارالله یمن را کشته‌اند.

المالکی به واکنش موشکی نیروهای یمن به حملات ائتلاف یمن نیز اشاره کرد و گفت که نیروهای یمنی از سال 2015، 83 موشک بالستیک به سمت عربستان شلیک کرده‌اند.

سخنگوی ائتلاف عربستان سعودی مدعی شد که ایران در یمن دخالت می‌کند و اقدامات انصارالله در این کشور با حمایت تهران صورت می‌گیرد.

ائتلاف عربستان مدعی شد که ایران از انصارالله در یمن حمایت نظامی و تسلیحاتی می‌کند و حتی نیروهایی خود را برای آموزش نیروهای انصارالله به یمن فرستاده است!

«محمد آل جابر»، سفیر پادشاه عربستان سعودی در یمن که در این نشست خبری حضور داشت، بدون اشاره‌ای به محاصره این کشور از دریا، خشکی، آسمان  از سوی عربستان مدعی شد که علت گرسنگی، فقر و قحطی در یمن نیروهای وابسته به ایران است.

وی مدعی شد که ادامه شلیک موشک‌های بالستیک به عربستان اقدام خطرناکی است که نشان می‌دهد ایران اقدام نیروهای یمنی انصارالله را به موشکهای بالستیک مجهز می‌کند.

نیروهای ارتش یمن سه‌شنبه این هفته در پاسخ به حملات ائتلاف عربستان موشک بالستیکی از نوع برکان را به سمت کاخ الیمامه در شهر ریاض، پایتخت این کشور شلیک کردند.