لاریجانی:  مسئله تروریسم نگران کننده است

علی لاریجانی امروز شنبه ( ٢ دی ماه) پس از ورود به فرودگاه بی‌نظیر بوتو شهر اسلام آباد پاکستان در جمع خبرنگاران گفت: تمام کشورهای منطقه با مسئله تروریسم مواجه اند و خوشبختانه در سال‌های اخیر مبارزات جدی تری علیه تروریسم آغاز شده و در سوریه و عراق نیز ضربه جدی به داعش زده شده است.

وی افزود: اما باید قبول کرد که مسئله تروریسم نگران کننده است و کشورهای منطقه باید حساس شوند از سوی دیگر تجربه نشان داده که کشورهای بزرگ انگیزه ای برای مبارزه با تروریسم ندارند لذا کشورهای منطقه با ابتکاری تصمیم به برگزاری نشست‌های کردند تا روشهای مبارزه با تروریسم را پیدا کنند که راه بسیار عاقلانه و درست است.

لاریجانی در خصوص محور دیدارهای خود با مسئولان کشور پاکستان، گفت: در این نشست ها نخست مسائل امنیتی بین دو کشور ایران و پاکستان بررسی خواهد شد زیرا هر دو علاقمند فضای صلح و امنیت هستند و در بخش دیگر روابط اقتصادی بین دو کشور بررسی و مطرح خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در ملاقات های قبلی به محورهای مورد بحث پرداخته شده لذا در این نشست نیز به طور مفصل در مورد آنها صحبت خواهد شد امیدواریم که موفقیت آمیز و نتیجه بخش باشد.