آیا آیت الله موحدی کرمانی نایب رئیس مجمع تشخیص شد؟

ساختار مجمع تشخیص مصلحت نظام تغییر می‌کند.  محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن بیان این مطلب، گفته بود: در دوره جدید، کل مجموعه‌های منتسب به مجمع به دبیرخانه منتقل می‌شود و مرکز مطالعات راهبردی نیز منحل شده و وظایفش به دبیرخانه محول می‌شود.

وی با بیان اینکه این تحولات مجمع را از قبل چابک‌تر می‌کند، تأکید کرده بود: «بسیاری از بحث‌ها مبنی بر تغییرات صورت گرفته در زمان مرحوم آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی صورت گرفته بود و قرار بود از نظر سیاستگذاری و نظارت تغییراتی انجام شود.» تغییراتی که در کنار تغییر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و ساختمان مجمع، این نهاد را دچار تحول می‌کند. ۲۳ مردادماه امسال بود که رهبر معظم انقلاب با صدور حکمی ضمن انتصاب رئیس، دبیر و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، تغییر در ساختار و محتوای مجمع تشخیص مصلحت نظام را ضروری دانستند.

پس از تشکیل دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام جلسات با ریاست آیت الله هاشمی شاهرودی در ساختمان قدس به صورت منظم در حال برگزاری است؛ روزگذشته(شنبه) جلسه مجمع تشخیص در غیاب آیت الله هاشمی شاهرودی و به ریاست آیت الله موحدی کرمانی برگزار شد.

«پس از درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره)، آیت الله موحدی کرمانی به صورت موقت جلسات مجمع در دوره سابق را مدیریت می کرد.»

اما در دوره جدید در راستای تغییر و تحولات در ساختار مجمع تشخیص زمرمه هایی مبنی بر اضافه شدن جایگاه نایب رئیس مجمع تشخیص مطرح شده بود.

بر اساس برنامه ریزی انجام شده، آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس جدید هفتمین دوره مجمع تشخیص مصلحت نظام برای یکی از اعضای مجمع، حکم نائب رئیسی را صادر خواهند کرد.

پیش از این گفته می شد، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هنوز در مورد گزینه ای رایزنی انجام نداده است ولی قرار است تیم سه نفره ای را جهت مشورت و دریافت نظر سایر اعضای حقیقی و حقوقی تعیین نماید.

آیا اکنون آیت الله موحدی کرمانی در جایگاه نایب رئیسی مجمع تشخیص قرار گرفته است؟