حاجی‌بابایی: نباید اعلام بدهی‌های دولت محرمانه باشد

حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان با اشاره به اظهارات رئیس دیوان محاسبات مبنی بر اینکه «محرمانه اعلام کردن بدهی دولت از جلمه گرفتاری‌های دولت است»، گفت: به هیچ وجه نباید اعلام بدهی‌های دولت محرمانه باشد.

وی افزود: ما در برنامه ششم توسعه هم بحث‌های زیادی بر روی این موضوع داشتیم ونهایتاً مشخص کردیم که بالاخره بدهی‌های دولت باید مشخص شود و هر سال کاهش پیدا کند لذا ما در برنامه ششم برای این مسئله سقف تعیین کردیم.

رئیس «فراکسیون نمایندگان ولایی» مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر قرار است ما یک بودجه خوب تعریف کنیم مهمترین مؤلفه آن شفافیت در بدهی‌های دولت است البته باید گفت: ما در بدهی‌های بودجه سالیانه هم شفاف نیستیم و راه حلی گفته نشده که ما در بودجه سال ۹۷ به چه میزان کسری بودجه داریم لذا به اعتقاد بنده این‌ها مواردی است که نباید محرمانه بماند بنابراین شفافیت بودجه در این است که مردم صفر تا صد بودجه را متوجه شوند.

حاجی بابایی تاکید کرد: دیوان محاسبات خود باید بدهی‌هی دولت را اعلام کند. مگر دیوان از دولت دستور می‌گیرد؟ کجا گفته شده است که بدهی‌های دولت باید محرمانه باشد؟ همچنین ما مواد قانونی برای این مسئله داریم که باید بدهی‌های دولت به طور شفاف اعلام شود.