به گزارش فارس، آیتالله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار مسئولان، استادان و دانشجویان دانشکده فنی و حرفهای اظهار کرد: بر اساس دستورات و تاکیدات اسلام، مسلمانان و انسانها باید شناخت کاملی نسبت به زمان داشته و حوادث و رخدادهای زمان را به درستی بشناسند.

وی خاطرنشان کرد: با ریشه‌یابی حوادثو رویدادها مطالب فراوانی مسلم و اثبات می‌شود تا به درس‌‌آموزی بپردازند.

این مرجع تقلید با اشاره به تمدن اسلامی گفت: مراکز علمی فراوانی در صدر اسلام در سطح کشورهای اسلامی وجود داشت و اگر به اصطلاح علوم مراجعه کنیم تمام اصطلاحات مختلف عربی از اسلام نشأت گرفته است.

وی تصریح کرد: باید این علت بررسی شود که چه طور مسلمانان دچار انحطاط شدند و سرمایه‌های عظیم خود را از دست دادند و زیر سیطره استبداد و استعمار قرار گرفتند.

آیت‌الله نوری‌ همدانی ادامه داد: پیش از پیروزی انقلاب، غرب یکی از مصیبت‌های بزرگ بود چراکه خودبزرگ‌بینی، قیم مآبی و سلطه‌گری در روح غرب حاکم است و خداوند در ۴۸ مورد از قرآن مردم را از استکبار بر حذر داشته است.

وی تصریح کرد: غرب به استضعاف فکری و فرهنگی مردم پرداخت تا فرهنگ‌های ملت‌ها را کنار بزند و فرهنگ خود را با دسیسه بر مردم تحمیل کرده و مردم را وادار به تبعیت کند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: غرب با استضعاف سیاسی جوانان را شست‌وشوی فکری و مغزی می‌داد تا نسبت به اسلام و روحانیت بدبین شوند و استادان دانشگاه‌ سرسپردگان غرب شوند و از جنبه اقتصادی نیز ملت‌ها را به عنوان مصرف‌کننده عقب نگه می‌داشت.

وی با بیان اینکه رژیم سلطنتی در اسلام وجود ندارد، گفت: از نظر اسلام، پیامبر اکرم(ص) در راس حکومت قرار دارد و سپس امام معصوم و در غیاب امام، نایب امام در راس حکومت قرار می‌گیرد.

آیت‌الله نوری‌همدانی عنوان کرد: در غیاب امام معصوم(ع) فردی فقیه، شجاع، مدیر و مدبر باید در راس حکومت باشد و اکنون آیت‌الله خامنه‌ای با این شرایط وجود دارد و دشمنان همواره در کمین اسلام هستند.

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب، اسلام ناب به صحنه آمد و نقش‌آفرینی و تاثیرگذاری این انقلاب را اکنون مشاهده می‌کنیم.

این مرجع تقلید تصریح کرد: امروز در کشورهای بحرین، تونس، یمن، مصر، اردن و عربستان نقش‌آفرینی انقلاب مشاهده می‌شود و از مرز کشورها گذشته و ۹۹ درصد مردم در آمریکا، آلمان، فرانسه و انگلستان بیدار شدند.

وی با اشاره به وظیفه سنگین کنونی ما گفت: امروز وظیفه سنگینی بر عهده دانشجویان، استادان و طلاب است و باید مانند صدر اسلام عظمت و اقتدار انقلاب را به جهان اسلام بازگردانند.

آیت‌الله نوری ‌همدانی به وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود: تفکر استکبار این بود تا حوزه و دانشگاه را از یکدیگر دور نگه دارد و دانشگاهیان را نسبت به حوزه بدبین کند و دولت و ملت از یکدیگر ناراضی باشند.

وی تاکید کرد: با پیروزی انقلاب حجاب‌ها در هم شکست بنابراین باید قدر این انقلاب را بدانیم و هرکس باید گامی در تقویت این نظام بردارد.

استاد حوزه علمیه قم اسلام را یکی از ارکان انقلاب ذکر کرد و افزود: امام خمینی(ره) اسلام ناب را به عرصه زندگی مردم آورد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون دغدغه مقام معظم رهبری علوم اسلامی است و در این رابطه باید علوم انسانی با فرهنگ اسلام توام باشد.

آیت‌الله نوری ‌همدانی بیان کرد: پیش از پیروزی انقلاب علوم جامعه‌شناسی، روانشناسی و امثال آن را از غرب آورده بودند و فرهنگ غرب با ما متفاوت است و باید سعی کنید این علوم را صد درصد به صورت اسلامی تدوین کرده و به بازشناسی اسلام بپردازید.

وی با اشاره به وضعیت کشورهای اروپایی و آمریکایی و نهضت‌های موجود گفت: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها از اسلام جواب می‌خواهند و باید آنها را از زیر سیطره استعمارگران نجات دهیم.

این مرجع تقلید به انواع مالکیت در اسلام اشاره کرد و گفت: مالکیت ولایی اسلام این است که تمام معادن، جنگل‌ها و نیزارها، کوه‌ها، رودخانه‌ها باید در اختیار پیامبر اکرم(ص) یا امام معصوم(ع) یا نایب امام قرار گیرد تا با بهره‌گیری کامل از این منابع مملکت را آباد کرده و برای همه اشتغال ایجاد کند و فقر به کل ریشه‌کن شده و بر اساس اقتصاد اسلامی عمل شود.

وی با اشاره به قیام مردم آمریکا و جنبش موسوم به وال استریت تصریح کرد: باید در جواب متصدیان جنبش وال‌استریت گفت اگر به اسلام تن در دهید اسلام مشکل شما را حل می‌کند و نباید ثروت به صورت فردی در اختیار گروه خاصی قرار گیرد.

آیت‌الله نوری‌ همدانی با بیان اینکه مردم یکی دیگر از ارکان انقلاب هستند، گفت: امام خمینی(ره) ۱۵ سال برای آگاهی و بصیرت مردم زحمت کشیدند و فرمود تا زمانی‌ که مردم را در صحنه داشته باشید پیروز خواهیم بود.

وی اظهار کرد: ولایت فقیه یکی دیگر از ارکان انقلاب بوده و رهبری مهم است و اگر اکنون در مصر، یمن و اردن و بحرین رهبر قوی بود تا این اندازه مردم کشته نمی‌دادند و تمام آل‌های ساخته آمریکا شامل آل سباح، نهیان، آل خلیفه و آل سعود از بین خواهد رفت.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: این انقلاب زمینهساز ظهور امام عصر (عج) است و انتظار و این انقلاب مستضعفان و محرومان را متشکلتر و بیدارتر میکند و مستکبران منفورتر میکند.