به گزارش فارس، این سفر هفتمین سفر رئیس جمهور کشورمان به استان اردبیل است که با هدف افتتاح و بهرهبرداری از پروژههای ملی به اردبیل میآید.
محمود احمدی‌نژاد پیش از این با حضور کابینه دولت و سه بار نیز به صورت غیر رسمی به اردبیل آمده که در تمام این سفرها مصوباتی را برای اعتلا و ارتقای اردبیل رسانده است.
احمدی‌نژاد فردا از طریق راه اصلی اردبیل سرچم و با افتتاح این پروژه ملی که بیش از ۱۶ سال روی آن فعالیت‌های عمرانی انجام شده است وارد اردبیل می‌شود و پس از آن با حضور در اردبیل ۵ هزار و ۹۰۰ واحد مسکن مهر را در این شهر افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رساند.
گفته می‌شود پروژه مسکن مهر اردبیل از طریق ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور افتتاح و در شهرستان‌های مختلف نیز این مسکن‌ها به صورت همزمان بهره‌برداری خواهد شد.
احمدی‌نژاد سپس در شورای مسکن استان اردبیل حضور می‌یابد و قرار است پس از آن اردبیل را به مقصد تهران ترک کند.
راه اصلی اردبیل سرچم که عملیات اجرای آن به گفته وزیر راه و شهرسازی از سال ۷۴ آغاز شده سرانجام پس از ۱۶ سال فعالیت عمرانی قرار است فردا به دست رئیس جمهور افتتاح شود.
طول این جاده ۱۸۰ کیلومتر است که با ۳۱۷ پل کوچک به طول ۷۷۳ متر مربع، ۱۳ دستگاه پل بزرگ به طول ۸۰۷ متر، ۹ دستگاه تونل به طول ۳ هزار و ۱۲۸ متر و سه دستگاه گالری به طول ۳۵۴ متر احداثشده است.
با بهرهبرداری از این پروژه اتصال اردبیل به آزاد راه اردبیل ـ زنجان زمان سفر از مرکز استان اردبیل به مرکز کشور بیش از دو ساعت کاهش مییابد.