امام جمعه اصفهان: اتفاقات اخیر تلنگری برای مسؤولان است

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با فرمانده و پرسنل مرکز آموزش شهید بهشتی نیروی انتظامی استان اصفهان ضمن گرامیداشت حماسه 9 دی اظهار کرد: در اغتشاشات اخیر، برخی از مردم، غافلانه و برخی دیگر با پیروی از خط‌دهی دشمنان انقلاب اسلامی، شعارهایی را بر علیه کشور با عظمت ایران سر دادند که هوشیاری مسؤولان نسبت به مسائل اقتصادی و امنیتی را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه اتفاقات اخیر تلنگری برای مسؤولان به شمار می‌رود، افزود: امام علی(ع) در روایتی می‌فرمایند «بجنگید با آن‌ها(دشمنانتان) قبل از اینکه با شما بجنگند، به خداوند سوگند که هیچ‌‍کس در آستانه خانه‌اش نجنگید، مگر اینکه ذلیل شد»؛ تمام جنگ‌های پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) به غیر از جنگ احزاب و خندق بیرون از شهر بوده است.

امام جمعه اصفهان گفت: گفته می‌شد که چرا باید با داعش بجنگیم و پس از اتفاقاتی که در مجلس شورای اسلامی رخ داد، همه فهمیدند که اگر با آنان نجنگیم باید در خیابان‌های تهران مبارزه کنیم، بنابراین مسؤولان باید بدانند که قبل از اینکه دشمن وارد کشور شود باید آن را از پای در آورد.

وی با بیان اینکه پیروزی‌های جبهه مقاومت در عراق و سوریه، عزت ایران اسلامی بیشتر شده است، تصریح کرد: ابرقدرت کشوری است که هنگامی که جنگی را به راه انداخت بتواند آن را جمع کند؛ آمریکایی‌ها در عراق و سوریه، جنگ به راه انداختند اما نتوانستند آن را جمع کنند و ایران این کار را انجام داد، این اقدامات توانست پوزه ابرقدرت‌ها را به خاک بمالد و آمریکایی‌ها به این موضوع اذعان دارند.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به موضوعاتی که پرسنل انتظامی را تهدید می‌کند، عنوان داشت: در یکی از روایات آمده است «شیطان آدمی را همه جا می‌چرخاند و چون او را خسته و درمانده کرد، نزدیک ثروت کمین می‌کند و گردنش را می‌گیرد» از سوی دیگر براساس آیات قرآن کریم، شیطان خطاب به خداوند متعال می‌گوید «حال که من را از درگاهت بیرون کردی، دیگر نمی‌گذارم کسی به راه تو بیاید مگر بندگان مخلصت».

وی ادامه داد: نیروی انتظامی با دیگر نیروهای مسلح تفاوت دارد چراکه در دل مردم است و با مردم معاشرت دارد و وسوسه‌های شیطانی برای آنان فراهم است، بنابراین باید مراقب بود تا جان و روح معنوی انسان، در برابر این وسوسه‌ها محافظت شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اذعان داشت: امام علی(ع) می‌فرمایند«نیروهای مسلح عزت برای دین، زینت برای رهبران دینی و راه امنیت مردم هستند»، نیروی انتظامی باید برخورد مناسبی با مردم داشته باشد و با کمال ادب و نیت خالص، پاسخگوی آنان باشد و نسبت به هیچ چیزی طمع نداشته باشد.