سرمقاله روزنامه های امروز/ از ادب و آداب اعتراض تا روسیاهی آشوبگران

 روزنامه های صبح امروز ایران در سرمقاله های خود به مهمترین مسایل روز کشور و جهان پرداخته اند که گزیده آنها در ذیل می آید:

فرصتی برای بومی‌سازی فناوری

فناوری، موتور محرک توسعه صنعتی، کشاورزی و خدمات در اشکال مختلف آن است. صنعت، کشاورزی و خدمات اساس اقتصاد کشورها را تشکیل می‌دهد و لذا فناوری را می‌توان نیروی پیش‌برنده توسعه اقتصادی و یا عامل اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

این واقعیت را بپذیریم

گذشت زمان، لحظه به لحظه نقاب از چهره آشوبگران این روزها بر می‌دارد و بیگانه بودن آنها از مردم را بیشتر نشان می‌دهد.

 

ادب و آداب اعتراض

ده‌ها تجمع اعتراضی کارگری، صنفی و اجتماعی در ۹ ماهه اخیر در نهادهای امنیتی و قضائی ثبت شده و هیچ کدام مجوز برگزاری نداشته اند. در هیچ یک از این اجتماعات شعار ساختارشکنانه داده نشده است.

برای بنزین تک نرخی یک خط هم استدلال بفرمایید

پیشنهاد دولت در لایحه بودجه ۹۷ برای افزایش یک باره ۵۰ درصدی قیمت بنزین، انتقادات بسیاری را برانگیخته است؛ از مردم تا کارشناسان و نمایندگان مجلس. به تازگی رئیس مجلس هم به این جمع اضافه شده و پرش قیمت بنزین را اصلا به صلاح ندانسته است.

تأملی چند در ماهیت فتنه جدید

در جریان فتنه سال ۱۳۸۸ اگر چه مسئولین امریکایی بار‌‌ها تأکید کرده‌اند که در آن ماجرا هرآنچه از دستشان برمی‌آمد انجام دادند، اما بعضاً این انتقاد را می‌پذیرند که چرا از همان آغاز همه ظرفیت‌های لازم را به کار نگرفتند تا فتنه خاموش نشود.

فتنه‌ها تمام می‌شود اما روسیاهی می‌ماند

یکی از نکات قابل توجه در رابطه با رخدادهای اخیر، مواضع و اعلام برائت کسانی است که خودشان سال ۸۸ از عناصر آشوب و اغتشاش و حتی میدان‌دار عرصه بودند.

این نبرد مهم است غفلت نکنید

حوادث و آشوب‌های روزهای اخیر، در برابر عظمت مردم ایران و نظام استوار بر حمایت مردم هیچ است و ذوق‌زدگی آمریکایی‌ها و نوکران منطقه‌ای آنها، از تحقیرشدن ۴۰ ساله آنها خبر می‌دهد.