به گزارش فارس، سردار محمدرضا نقدی در همایش سرحلقههای شجره طیبه صالحین بسیج دانشجویی گیلان در سالن اجتماعات دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی این شهر، با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا و صبر و بردباری خانوادههای معظم شهیدان، اظهار داشت: شهیدان با همت حسینی مسیر انقلاب را نورانی و خانوادههای معظم آنها با صبر و تحمل زینبگونه در این عرصه ما را سر بلند کردهاند.
وی با بیان اینکه در گذشته ایران کشوری زیر سلطه استعمار و استکبار بود، افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ابر قدرت‌ها نه تنها در سیاست و مواضع داخلی و خارجی کشور بلکه در تمام امور از جمله تامین هیئت دولت، محتوی کتاب‌های درسی، تجارت، بانکداری، روابط بین‌الملل و ارتش نیز دخالت داشتند.
نقدی خاطرنشان کرد: در گذشته نمایندگان ما برای ورود به مجلس باید در سفارت انگلیس ثبت نام می‌کردند اما امروز ایران از زیر این همه خفت بیرون آمده و مستقل و خودکفا روی پای خود ایستاده و پیام خود را نیز به جهان صادر کرده است.

* اهدای نقاشی یک شهید فلسطینی به مقام معظم رهبری

این مسئول با بیان اینکه خواب غفلت، جهان را فرا گرفته بود به طوری که در فلسطین نیز دشمن سعی در ایجاد فاصله بین دین و ارزش‌ها را داشت، ابراز داشت: به برکت خون شهدا و صبر و مقاومت در فلسطین دیدیم که چگونه دشمن در نوار غزه خوار و ذلیل شد.
وی تصریح کرد: امروز ایران در اوج بالندگی خود است به طوری که مردم دنیا آزادی خود را از استقلال ایران الگو می‌گیرند و عکس رهبران ما را در راهپیمایی‌های خود در دست دارند.
نقدی به اهدای نقاشی یک فلسطینی شهید توسط پدرش به مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در هفته گذشته پدر یک جوان فلسطینی که به تازگی شهید شده است، برای دریافت جایزه فرزندش در یکی از جشنواره‌های هنرهای بسیج به ایران آمد و با دست خود نقاشی فرزندش را به مقام معظم رهبری تقدیم کرد.
وی افزود: این نقاشی که حاصل تصور یک فلسطینی از امید به آینده‌ای روشن است نشان دهنده تصویری خیالی از امام عصر(عج) است که مردم قسمت زیرین عبای ایشان را تشکیل می‌دهند و به طرف بیت‌المقدس در پیش هستند.

* اوباما نامه امام راحل به گورباچف را مطالعه کند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه مردم ستمدیده کشورهای دنیا در برابر دو ابرقدرت شرق و غرب هرگز تفکر استقلال طلبی را در ذهن خود نمی‌پروراندند، اذعان داشت: شوروی سابق که نظام و قدرت بزرگ شرق محسوب می‌شد با ۵۵ هزار تانک جنگی امروز در تاریخ گم شده و نامی از او نیست.
وی خطاب به اوباما، تصریح کرد: به اوباما توصیه می‌کنیم قبل از اینکه سرنوشت آمریکا مانند سرنوشت شوروی دچار فروپاشی شود نامه تاریخی امام خمینی(ره) به گورباچف را مطالعه کند اما هر جا به واژه‌هایی مانند کمونیست، سوسیالیسم و مارکسیسم مواجه شد به جای آن واژه سرمایه‌داری را جایگزین کند.
نقدی خاطرنشان کرد: نامه امام راحل به گورباچف شرح حال امروز آمریکاست.
وی با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) مبنی بر شنیده شدن صدای شکسته شدن استخوان‌های مارکسیسم، ابراز داشت: این امر در مورد آمریکا نیز صادق است و به شماره افتادن نفس‌های نظام سرمایه‌داری به گوش می‌رسد.
این مسئول گفت: تنها راه رهایی غرب از این بحران بازگشت به معنویت، توبه و تسلیم در برابر اسلام است.

* تحقق جامعه اسلامی نیاز به کادر سازی دارد

وی با اشاره به اجرای طرح‌هایی مانند طرح ولایت و شجره طیبه صالحین در دانشگاه‌ها اذعان داشت: تحقق جامعه اسلامی نیاز به کادر سازی دارد به طوری که با تربیت افراد دغدغه کمک به محرومان را داشته باشند و در برابر پول و ثروت دست و پایشان نلرزد.
نقدی، گام بعدی را حرکت به طرف ایجاد جامعه‌ای اسلامی دانست و افزود: جامعه‌ای که در آن دولت بر مردم و مردم بر دولت، خانواده در برابر فرزندان و فرزندان در برابر خانواده، مردم، مسئولان، دانشگاه‌ها، رسانه‌ها و مطبوعات، وظایف خود را در برابر یکدیگر به درستی انجام دهند.
وی تشکیل حلقه‌های بصیرت‌افزایی ولایت را تنها دستمایه‌ای برای غنای فکری بسیجیان عنوان کرد و بیان داشت: بسیجی خودجوش است و توجه به بیانات امام خامنه‌ای به عنوان شاخص و معیار و تفسیر قرآن کریم بهترین چراغ برای تشخیص مسیر است.
رئیس سازمان مستضعفین از دانشجویانی که چشم بر هواهای نفسانی زمانه بستهاند و دنبالهروی راه شهدا هستند بسیار تشکر و برای آنها آرزوی موفقیت کرد.