سرمقاله روزنامه های امروز/ از رمالی اقتصاددانان تا کابوس ترامپ!

روزنامه های صبح امروز ایران در سرمقاله های خود به مهمترین مسایل روز کشور و جهان پرداخته اند که گزیده آنها در ذیل می آید:

ریشه‌های یک اغتشاش

ناآرامی‌های هفته گذشته، اعتراض مدنی بود یا اغتشاش و آشوب نیابتی؟ این اتفاق در کجا ریشه داشت؟ مردم کجای این ماجرا بودند و دوست و دشمن چه قدر سهم داشتند؟.

چند نکته درباره غائله ۹۶

هنوز زود است بتوان با دقت کامل درباره ناآرامی‌های اخیر در کشور سخن گفت. مساله فقط کمبود اطلاعات نیست، بلکه از آن مهم‌تر، کمبود شواهد و قرائنی است که کمک کند تا بتوان سهم هر یک از عواملی را که تاثیر آنها در این حوادث ثابت شده، به دقت معین کرد.

رمالی، نقاشی آماری و تورم‌سازی شغل‌های جدید اقتصاددانان!

در سال‌های اخیر فارغ التحصیلان اقتصادی بیش از آن که تصویر گر واقعی شرایط حاکم بر فضای اقتصاد باشند به مدح کارهای نکرده دولت‌ها گرایش بیشتری پیدا کرده اند.

دولت ؛پیام رسان های داخلی و کسب و کارمجازی

اگر چه مسئولان تاکنون بیان کرده اند که محدودیت های وضع شده برای تلگرام، موقتی است اما احتمال توقف دایمی فعالیت این پیام رسان نیز در هر حال وجود دارد. با وجود این، این اتفاق حاوی درس هایی برای سیاست گذاری دولت در این حوزه است.

 

کسر بودجه؛ همزاد آموزش و پرورش

بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۷ که توسط دولت تهیه شده، در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

این اشتباهات را تکرار نکنیم

وقتی دشمن حمله می‌کند و اساس را هدف می‌گیرد، برای کسی تردیدی باقی نمی‌ماند که باید با چنین جریانی مرزبندی روشنی داشته باشد.

ترامپ و کابوسی به نام ایران

انقلاب اسلامی ایران را می‌توان نقطه عطفی در تحولات سیاسی خاورمیانه و دگرگونی‌هایی دانست که مبتنی بر ژئوپلیتیک مقاومت بوده است.