سرمقاله روزنامه های امروز/از آشوب‌‌های اخیر ایران تا انزوای آمریکا!

 روزنامه های صبح امروز ایران در سرمقاله های خود به مهمترین مسایل روز کشور و جهان پرداخته اند که گزیده آنها در ذیل می آید:

انزوای آمریکا

در جلسه جمعه شب که بنا به درخواست نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل به بهانه حوادث اخیر در ایران برگزار شد، آمریکا بار دیگر در صحنه جهانی در انزوا قرار گرفت.

رسوائی مجدد آمریکای ترامپ

شورای امنیت سازمان ملل در یک اقدام جدی و غیرمنتظره، سیلی محکمی را نثار آمریکای ترامپ کرد. هرگز انتظار نمی‌رفت که آمریکا با چنین رسوائی خیره‌کننده و انزوای تاریخی در شورای امنیت مواجه شود ولی قادر به درک و هضم این موضع انفعالی نباشد.

مرگ بر فتنه گر چه در غرب، چه در قصر، چه در حصر

رصد هوشمندانه مردم از فتنه ها و تحلیل های آنها با مسئولین دو خروجی متفاوت دارد. با آنکه ابزارهای پیچیده‌ای در دست مردم نیست اما فهم آنها از مسائل، خیلی دقیق تر و جدی تر از مسئولین است.

رسوایی آمریکایی‌ها در طراحی و اجرای آشوب‌‌های اخیر

کاخ‌سفید پس از ناکامی در فراگیرکردن و گسترش آشوب‌ها در ایران که در پی اعتراض بخشی از مردم به ناکارآمدی دستگاه‌‌های اجرایی در قوای مختلف آغاز شده بود، برای جبران ناکامی‌ها به شورای امنیت سازمان ملل متوسل شد.

شوخی با گنجشک‌ها

اغلب مواضع و تحلیل‌هایی که این روزها درباره قضایای اخیر کشور ارائه می‌شود در پی پاسخ دادن به این سؤال هستند که منشأ و عامل اغتشاشات اخیر چه یا که بود. اغلب پرسش‌کنندگان به دنبال پاسخ‌های ساده و سرراست هستند.