به گزارش فارس، سیدنظامالدین موسوی، شب گذشته (دوشنبه) به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در جمع دانشجویان این دانشگاه حضور یافت و به تحلیل آرایش سیاسی در آستانه انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی پرداخت.

وی با بیان اینکه انتخابات پیش‌رو، اولین آزمون ملی بعد از فتنه ۸۸ است، تصریح کرد: در سال ۸۸ شاهد شکل‌گیری فتنه پیچیده‌ای بودیم که تحولات زیادی در عرصه سیاسی کشور به وجود آورد؛ به همین دلیل انتخابات مجلس نهم که اولین انتخابات بعد از آن حواثاست، رویدادی مهم محسوب می‌شود.

دبیر کل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان همچنین به مسائل منطقه‌ای و جهانی ازجمله بیداری اسلامی و نیز افزایش فشارها بر نظام اسلامی ایران به عنوان الگوی الهام‌بخش این بیداری اشاره کرد و افزود: این تحولات جهانی و منطقه‌ای نیز موجب شده تا انتخابات آتی مجلس، آزمونی بزرگ و حساس برای کشور باشد.

وی با تأکید بر گره خوردن سرنوشت جریان اصلاحات با فتنه ۸۸ و عدم پذیرش فتنه‌گران از سوی مردم و نظام گفت: امروز در برخی طیف‌های اصولگرایی این بحثمطرح می‌شود که آیا اصلاح‌طلبان می‌آیند یا نمی‌آیند؟ و این پرسش اکنون از دید برخی‌ها به مسئله اصلی تبدیل شده است.

موسوی ادامه داد: برخی‌ مدعی‌اند که انتخابات مجلس بدون حضور اصلاح‌طلبان معنایی ندارد و این جریان به هر قیمت باید در انتخابات حضور یابد؛ از سوی دیگر برخی‌ها هم تحلیل می‌کنند که اصلاح‌طلبان در انتخابات حضور نخواهند داشت، به همین دلیل ما باید فضا را به سمتی ببریم که رقابت بین اصولگرایان باشد.

وی تصریح کرد: آنهایی که تأکید دارند باید به جریان اصلاح‌طلبی فضا داد و این جریان قابل حذف نیست باید فتنه سال ۸۸ و حوادثآن را به یاد آورند و بعد در خصوص حضور یا عدم حضور اصلاح‌طلبان اظهارنظر کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: ‌ جریان چپ یا اصلاح‌طلب روزگاری در درون نظام حضور داشت اما این جریان در سال ۸۸ قانون را زیرپا گذاشت، تمام نهادها و فصل‌الخطاب‌های قانونی کشور را مورد تهاجم قرار داد و از نظام و قانون اساسی عبور کرد؛ حال می‌توان این جریان قانون‌شکن را وارد روند انتخابات کرد؟ آیا جریانی که به جمهوریت و رأی مردم تمکین نکرده است می‌تواند دوباره در فرآیند انتخابات حضور یابد؟

دبیرکل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان با طرح این پرسش که " چه تضمینی وجود دارد جریان اصلاح‌طلب در این انتخابات شرکت کند و دوباره فتنه‌ای برپا نکند؟ " گفت: آن‌هایی که می‌گویند اصلاح‌طلبان باید وارد انتخابات مجلس نهم شوند آیا می‌توانند تضمینی عینی و عملی در این خصوص بدهند که فتنه ۸۸ دوباره تکرار نخواهد شد؟

وی خاطرنشان کرد: ‌ جریان اصلاحات پیش از این فرصت کافی برای حضور در عرصه سیاسی و حاکمیت را داشته است اما این جریان در فتنه ۸۸ مقابل نظام و قانون ایستاد و صلاحیت سیاسی خود را از دست داد.

وی ادامه داد: با نگاهی به تاریخ معاصر می‌توان دریافت که هرگاه جریان یا اشخاصی در مقابل انقلاب ایستاده‌اند مردم آن‌ها را از صحنه حذف کرده‌اند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس یادآور شد: نهضت آزادی جریانی فعال بود و حتی بعد از انقلاب دولت موقت را تشکیل داد اما به دلیل اقدامات ساختارشکنانه عناصر این گروه و ایستادگی‌شان در برابر انقلاب و امام(ره) از صحنه سیاسی کشور حذف شدند.

وی تصریح کرد: جریان فتنه با آن کارنامه سیاه، از سوی مردم و نظام کنار گذاشته شده و صلاحیت حضور در روندهای سیاسی را ندارد مگر آن‌ها که توبه کرده و مرزبندی صریح و جدی با فتنه داشته و چارچوب‌های قانون را بپذیرند.

موسوی در ادامه ضمن انتقاد از تحلیل برخی از افراد مبنی براینکه به دلیل عدم حضور اصلاح‌طلبان، بایستی رقابت بین اصولگرایان به صورت جدی و داغ دنبال شود، تصریح کرد: ‌ این تحلیل نیز به معنای نادیده گرفتن حقایق است و کاستی و نقص دارد؛ زیرا جریان فتنه اگرچه در برابر سد مردم قرار دارد، اما مترصد است تا با بهره‌گیری از مهره‌های سفید و حرکت چراغ خاموش مجدداً به بدنه نظام نفوذ کند.

وی اضافه کرد: البته نکته‌ مهم دیگر، این است که جریان انحرافی هم در شرایط فعلی به دلیل حضور در قدرت، فعال است و به صورت عملگرایانه وارد صحنه انتخابات شده است.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: مدتی پیش یکی از افراد منتسب به جریان انحرافی طی گفت‌وگویی با یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب اعلام کرد که ما دنبال کسب دو سوم کرسی‌های مجلس نهم هستیم و برای تحقق این امر با اصلاح‌طلبان ائتلاف می‌کنیم.

موسوی با بیان این نکته که جریان فتنه‌ و جریان انحرافی هر ۲ در انتخابات پیش‌رو استفاده از ' مهره‌های سفید ' را در دستور کار خود قرار داده‌اند، گفت: مسئله مهم در انتخابات پیش‌رو، پیوند جریان فتنه و جریان انحرافی است که در برخی شهرها این موضوع قابل مشاهده است و بایستی اصولگرایان نسبت به این موضوع حساس بوده و متوجه این خطر باشند.

وی همچنین بر لزوم ایجاد فضای نشاط و امید در کشور تأکید کرد و این ۲ مقوله را عامل اصلی حضور گسترده مردم در انتخابات معرفی کرد و خطاب به اصولگرایان گفت: شعارهایی که امروز اصولگرایان سر می‌دهند بایستی روحیه امید را در بین مردم زنده و تقویت کند.

مدیر عامل خبرگزاری فارس در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان مبنی براینکه آیا جریان انحرافی در جبهه پایداری نفوذ کرده است؟ ضمن رد این موضوع گفت: بنده معتقدم دوستانی که در جبهه پایداری حضور دارند عموماً عناصری انقلابی و ولایی هستند و براساس نظام و انقلاب فعالیت می‌کنند؛ همچنین اگر آیت‌الله مصباح را به عنوان حامی معنوی این جریان محسوب کنیم نگاه به مواضع ایشان بیانگر آن است که شدیدترین مقابله را با انحراف داشته‌اند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس در عین حال وحدت جبهه پایداری با جبهه متحد اصولگرایان را عاملی برای تقویت جریان ارزشی ارزیابی کرد و گفت: پیوستن جبهه پایداری به جبهه متحد اصولگرایان باعثمی‌شود وزن نیروهای انقلابی افزایش یابد و برخی افراد که انتقاداتی به آنها وارد است قدرت مانور نداشته باشند.

موسوی با تأکید بر اینکه نباید جبهه متحد اصولگرایان را در چند نفر که در مقطع فتنه مواضع محکمی نداشته‌اند، منحصر کرد، افزود: جبهه متحد اصولگرایان فقط از برخی اعضای خاص تشکیل نشده است بلکه شاهد حضور بسیاری از نیروهای دلسوز و انقلابی در آن هستیم که انقلابی‌ترین مواضع را در قبال جریان فتنه داشته‌اند.

دبیر کل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان همچنین در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان مبنی براینکه برخی از اعضای جبهه متحد اصولگرایان جزو ساکتین فتنه محسوب می‌شوند، چرا این افراد باید برای اصولگرایان تصمیم گیری کنند؟ گفت: ‌ این افراد مورد انتقاد ما نیز هستند اما آیا تمامی اعضای جبهه پایداری نیز مواضع فعال ضدفتنه داشته‌اند؟

وی با بیان اینکه امروز مسئله مهم، لیست انتخاباتی جبهه‌ها و جریان‌ها است، خاطرنشان کرد: اگر امروز ما فضا را به سمتی ببریم که ترکیب تصمیم‌ساز، ترکیبی ارزشی باشد، خروجی و فهرست انتخاباتی نیز ارزشی خواهد بود و بایستی دوستان ما در جبهه پایداری و جبهه متحد اصولگرایان این موضوع را مدنظر قرار دهند.

وی همچنین در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان در خصوص ارتباط جبهه پایداری با دولت گفت: باید این نکته را مدنظر قرار داد که دولت در مشایی و همفکرانش خلاصه نمی‌شود و بسیاری از بدنه دولت افرادی حزب‌اللهی و انقلابی هستند؛ فلذا هر ارتباطی با دولت مذموم تلقی نمی‌شود. بر همین اساس اگر اعضای جبهه پایداری به دلیل سوابق خود با بدنه دولت ارتباط داشته باشند، قابل سرزنش نیستند. مهم این است که با جریان انحرافی مرزبندی وجود داشته باشد.

موسوی اضافه کرد: البته برخی از اعضای جبهه پایداری به دلیل ارتباط نزدیکشان با رئیس جمهور در قبال برخی از مسائل رخ داده، دیرهنگام موضع گرفتند اما باید تاکید کرد که اکنون این جبهه با دولت ارتباطی ندارد و حتی برخی از اعضای پایداری توسط دولت کنار گذاشته شدند.