تقوی: فتنه خط قرمز ما بوده و هست

حجت‌الاسلام سید رضا تقوی رئیس سابق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم معارفه رئیس جدید این شورا که در مجتمع آدینه تهران برگزار شد، اظهار داشت: کارهایی که در این سال‌ها انجام شد، کار یک فرد نیست و من حق ندارم کار جمعی را به نام خود بزنم و پیشنهاد‌هایی که به شورای می‌بردم حضرات بزرگوار با بزرگواری خود من را کمک کردند.

وی افزود: از آقایان رسولی محلاتی, قاضی عسگر, حاج علی‌اکبری, جعفری گیلانی تشکر کرده و برای چند بزرگواری که به رحمت ایزدی پیوستند طلب رحمت می‌کنم.

تقوی بابیان اینکه آن روز که تحویل گرفتیم نزدیک به 400 امام‌جمعه داشتیم اظهار داشت: الآن 900 امام‌جمعه داریم. بزرگ‌ترین استانی که به لحاظ تعداد امام‌جمعه داریم استان اصفهان با 90 امام‌جمعه و کمترین شهر قم هست که در 8 شهر نماز اقامه می‌شود.

وی بابیان اینکه سعی کردیم ائمه جمعه جوانی را انتخاب کنیم, تصریح کرد: نگاه مردم می‌گوید بهترین سن برای امام‌جمعه 38 تا 55 سال است ولی درعین‌حال امام‌جمعه‌ای داریم که 91 سال دارد ولی بین مردم محبوبیت و نفوذ بالایی را دارا است.

رئیس سابق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ضمن اشاره به جلسه خود با رهبری خاطرنشان کرد: دو هفته پیش که در خدمت رهبری گزارش دادم و در آنجا گفتم نماز جمعه جریان اصیل دینی و سیاسی و یک لشگر فرهنگی در خدمت آرمان‌های نظام و رهبری است و هیچ ارگانی نمی‌تواند به ذیل نهاد نماز جمعه باشد.

تقوی ادامه داد: مخالفت‌ها با نماز جمعه دلیلی بر تاثیرگذاری آن است و دیدیم که در حوادث به دفاتر و مصلی‌ها حمله کردند و  به بیش از 15 دفتر امام جمله حمله کردند چون ائمه جمعه چون کوه ایستاده‌اند و مردم انقلابی را در صفوف فشرده برابر توطئه قرار می‌دهند.

رئیس سابق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تأکید کرد: افتخار ما این است که آمریکا و اسراییل مخالف نماز جمعه است و این بهترین دلیل درستی راه ما است.

تقوی بابیان اینکه ما بر اساس سیاست‌هایی نماز جمعه را اداره کردیم و رهبری در موارد متعددی بر مردمی بودن و ماندن نماز جمعه و امام‌جمعه تأکید داشتند اظهار داشت: رهبری از دولتی شدن امام‌جمعه پرهیز داشتند.

وی افزود: ائمه جمعه حقوق ندارند و فقط شهریه‌ای که به حوزه‌ها می‌دهد به ائمه جمعه هم می‌دهد و با آن زندگی خود را اداره می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سیاست ما این بوده با کمترین نیروی کارمند بیشترین کار را انجام دهیم و امروز هم مثل روز آمدنم به شورا 42 نفر در ستاد مشغول هستند، گفت:  همه نیروها قبل از من بودند و هیچ‌یک از فرزندان و دامادها و بستگان را به کار نگرفته و سعی کردم از همین کارمندان استفاده کنم.

رئیس سابق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: هیچ‌گاه دوست بازی, فامیل بازی و جناح‌بازی در کار نبوده است. البته ممکن است به برخی جناح‌ها نزدیک باشیم چون به ولایت نزدیک‌ترند.

تقوی بابیان اینکه من عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز هستم و بودم اظهار داشت: هرگز تصمیمات جامعه روحانیت وارد شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نکرده و به دنبال رهبری حرکت کردیم.

رئیس سابق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تأکید بر اینکه  فتنه خط قرمز ما بوده و هست و ما با فتنه مخالف هستیم تصریح کرد: اینکه با فتنه مخالف بودم به معنای جناحی بودن نیست و ما خط ولایت را پیگیری کردیم.

وی با بین اینکه من طرفدار حسابرسی از روز اول بودم، اظهار داشت: هرسال یک گروه حسابرسی تمام اسناد ما را بررسی می‌کرد و اگر جایی مشکلی بود به ما تذکر دادند کما اینکه تمام دستگاه‌های زیر نظر رهبری دقیقاً حسابرسی می‌شوند.

رئیس سابق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به بیانات دیروز رهبر انقلاب گفت: ما هم به تبعیت از رهبری از همه دولت‌ها حمایت کردیم ولی نقد هم داشتیم.

وی تأکید کرد: تریبون‌های ما برای مسئولین خدمتگزار آماده بوده تا به مردم گزارش دهند. الآن هم دولت را دولت نظام می‌دانیم هرچند برخی مدیران تحمل موعظه و نقد ندارند.