دانش آموزان دستگیر شده در حوادث اخیر آزاد شدند

محمدرضا عارف رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در حاشیه نشست این مجمع با سازمان اطلاعات استان تهران، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مجمع تهران که از 35 نفر از نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی تشکیل شده جلسات متعددی را با دستگاه‌های اجرائی برگزار می‌کند که امروز چهارشنبه 20 دی نیز با جلسه‌ای را با سازمان اطلاعات تهران برگزار کرد و بیشتر در مورد حوادث اخیر بحث شد.

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان سازمان اطلاعات استان تهران در مورد اقداماتی که این سازمان در کنار سایر نهادهای امنیتی و اطلاعاتی مانند نیروی انتظامی انجام داده، گزارش خوبی را مطرح کردند و بحث‌های خوبی با نمایندگان انجام شد و مقرر شد تا این موضوعات پیگیری شود.

وی با بیان اینکه مقرر شد تا با برگزاری جلسات متعدد علل این مسائل ریشه‌یابی شود تا بتوان مشکلات و مسائل مردم به خصوص بخش‌های اقتصادی و معیشتی حل شود، افزود: از آنجایی که اعتراضات در قانون اساسی مشروعیت دارد و باید به  آن احترام بگذاریم و اجازه دهیم تا مردم اعتراضات و نقدهای خود را مطرح کنند، از ابتدا نیز این بحث مطرح بود که حساب مردم معترض را باید از حساب افرادی که به دنبال تخریب و اغتشاش هستند، جدا کنیم که روند خوبی در مسیر طی می‌شود.

* همه دانش آموزان دستگیر شده در حوادث اخیر آزاد شدند

عارف با بیان اینکه کارگروهی را تشکیل داده بودیم تا در فاز اول پیگیر وضعیت دانش آموزان و دانشجویان بازداشت‌شده باشد، متذکر شد: گزارش‌هایی که درباره دانش آموزان داریم جز یکی دو مورد که در بازداشت هستند، تقریبا مسئله‌ای باقی نمانده و بقیه آزاد شده‌اند.

رئیس مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مورد دانشجویان نیز روند خوبی دنبال می شود که امیدوارم هر چه سریعتر با توجه به اینکه در فصل امتحانات قرار داریم مسئله حل شود، ادامه داد: کمیته وضعیت سایر بازداشت‌شدگان را نیز پیگیری می‌کند.

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: تقاضای نمایندگان عضو مجمع 35 نفره استان تهران در جلسه با مسئولان سازمان اطلاعات استان این بود که هماهنگی‌های لازم انجام شود تا بازدیدی از بازداشتگاه اوین داشته باشند و در جریان مسائل و مشکلاتی که مطرح است، قرار گیرند.

وی افزود: مقرر شده تا مسئولان وزارت اطلاعات پیگیری کنند تا این بازدید در اولین فرصت انجام شود تا نمایندگان گزارشی را در این زمینه به مردم ارائه کنند.

عارف در خصوص پیگیری وضعیت افرادی که گفته می‌شود در زندان فوت شده‌اند، اظهار داشت: اگر این کمیته بتواند از زندان اوین بازدید کند به طور طبیعی مسائلی مانند فوت شدن برخی از بازداشت شدگان نیز پیگیری می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این جلسه درباره مسائل استان تهران بحث شد، گفت: قرار شد همکاری بیشتری با مسئولان سازمان اطلاعات داشته باشیم تا اگر مسئله‌ای وجود داشت بتوانیم از طریق قانونی آن را حل کنیم.