غیبت معنادار مرتضی اشراقی در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی/ در بیت امام چه می گذرد؟
گروه سیاسی-  یکمین سالگرد در گذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در حالی برگزار شد که عدم حضور برخی از چهره های سیاسی کشور در آن قابل توجه بود و به همین اندازه حضور برخی دیگر نیز در این مراسم حایز اهمیت است.
 
به گزارش افکار نیوز، اما در میان غایبین این مراسم نام مرتضی اشراقی نوه امام خمینی (ره) بیشتر به چشم می خورد که البته اگر به موضع گیری ها و اظهار نظرهای چند هفته ی اخیر وی رجوع کنیم بهتر می توان به غیبت معنا دار نوه امام پی ببریم.
 
سکانس اول:مستند قایم مقام

اکران خصوصی و به دنبال آن اکران عمومی مستند قایم مقام در ماه های گذشته ، باعث شده تا موضع گیری های متفاوتی را  از شخصیت های مختلف سیاسی شاهد باشیم .اشراقی از جمله چهره هایی بود که مستند قائم مقام را در اکران خصوصی به تماشا نشست. در حاشیه این اکران خصوصی ، اشراقی به صراحت می گوید که: نمی توان به لحاظ تاریخی هیچگونه ایرادی از آن گرفت.این اظهار نظر و تایید تلویحی نوه امام  راحل به نوعی خط فکری و منش سیاسی وی را آشکار می سازد.

قابل ذکر است که تنها فردی که از بیت امام در خصوص مستند قائم مقام موضع روشن و شفافی گرفت مرتضی اشراقی بود.

سکانس دوم:صف مردم ایران از آشوبگران جداست

هفته گذشته و در پی اغتشاشاتی که در کشور رخ داد ،نوه امام از جمله کسانی بود که با انتشار پیامی به محکومیت اتفاقات رخ داده در کشور پرداخت. اشراقی در پیامی که روزهای اخیر در خبرگزاری ها و جراید منتشر شده است حساب مردم را از آشوب گران جدا دانسته ،مردم را به حفظ وحدت و مسئولین را به توجه بیشتر به اوضاع اقتصادی کشور فراخونده است.و اعلام داشت: این را باید دانست که در اندیشه حضرت امام، ولایت فقیه پایه و اساس کشور است و پشتیبانی از ولایت فقیه ضامن آرامش و امنیت کشور می شود ؛ همانگونه که ایشان فرمودند :پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به ممکلت شما آسیب نرسد.
مجددا مرتضی اشراقی در بیت امام تنها فردی بود که در خصوص قائله ۹۶ موضع گیری نمود.
 
سکانس پایانی : حفظ ارزشها

 بررسی رفتارهای سیاسی مرتضی اشراقی نشان می دهد که برخلاف دیگر همتایان خود به حفظ اصول و ارزش های تعریف شده ی خود علاقه بیشتری دارد. این پایبندی می تواند به اشکال گونا گونی بروز و ظهور پیدا کند.شرکت نکردن و یا فاصله گرفتن از مراسم هایی که ردپای برخی از مسببین و یا سران  فتنه 88 در آن پیداست می تواند مصداق بارزی از همین پایبندی به اصول و ارزش ها باشد.حالا فرقی نمی کند آن افراد از خویشان باشند یا خیر ،حضور در کنار آن ها یعنی تایید آنها  و این با خط مشی اخلاقی و سیاسی مرتضی اشراقی همخوانی ندارد.

رفتار دور از تشریفات مرتضی اشراقی با عموم مردم از او یک وجه متمایز در خانواده ساخته است .
بررسی رفتارها و مصاحبه های چند سال اخیر وی حاکی از تفاوت دیدگاه را نشان می دهد.آیا به راستی مرتضی اشراقی در صحنه سیاست مدل جدیدی از خود نشان خواهد داد ، باید منتظر ماند و دید.