پاسخ ایران به خروج ایالات متحده از توافق هسته ای

حسین شیخ‌الاسلام مشاور وزیر امور خارجه  درباره احتمال خروج آمریکا از برجام اظهار کرد: ترامپ به قدرت‌نمایی خود می‌اندیشد و به منافع مردم آمریکا کاری ندارد.

وی افزود: همان‌طور که می‌دانید آمریکا از چند توافق و معاهده بین‌المللی خارج شده است و می‌توان گفت این رئیس جمهور رفتارهای غیرقابل پیش‌بینی و غیرمعقولی دارد چراکه وی در شورای امنیت در خصوص موضوع قدس از حق وتو استفاده کرد و در برابر 14 کشور مخالف با سیاست‌هایش قرار گرفت.

مشاور وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: آمریکا جایگاه سابق خود را در جامعه بین الملل از دست داده است و قدرت اجماع‌سازی هم ندارد چنانچه به تازگی دیده شد، ترامپ درباره اغتشاش‌های اخیر کشورمان  آبروریزی کرد به طوری که شورای امنیت سازمان ملل هم با این کشور اعلام همراهی نکرد.

شیخ‌الاسلام گفت: در صورتی که آمریکا از برجام خارج شود، پاسخ مناسبی به این اقدام داده خواهد شد، البته عده‌ای از داخل آمریکا و برخی همپیمانان خارجی این کشور ترامپ را تحت فشار قرار می‌دهند تا از برجام خارج نشود اما هرگونه اقدام از وی بعید به نظر نمی‌رسد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ممکن است ترامپ از برجام خارج نشود اما به بهانه‌های واهی دیگر می‌خواهد تحریم‌های کشورمان را تشدید کند.