نقش پررنگ آمریکا در اعتراضات اخیر مردمی ایران

حسن هانی‌زاده گفت: از مدت‌ها پیش اتاق‌های جنگ نرم توسط آمریکا در عربستان و اربیل عراق تشکیل شده بود و عناصر آنها از سوی ایالات متحده، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی در این اتاق‌ها مستقر و به طور دائم به برنامه‌ریزی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران، مشغول بودند.

هانی‌زاده با بیان اینکه بلافاصله پس از شروع تظاهرات مردمی در ایران، واشنگتن عوامل خود را وارد میدان کرد، افزود: ورود برخی از منافقان به ایران برای انجام اعمال تخریبی و جریان‌سازی علیه نظام جمهوری اسلامی را در این اغتشاشات شاهد بودیم اما این فتنه‌ها با هوشیاری نیروی انتظامی کشورمان سرکوب و ایران به عنوان فاتح از این میدان خارج شد.

وی گفت: واشنگتن قصد داشت با سوء استفاده از برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد، قطعنامه‌ای علیه ایران صادر کند اما در این میان با مخالفت‌های برخی از اعضای دائمی و غیردائمی این سازمان مواجه شد و این امر نشان دهنده شکست ایالات متحده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: اکنون شرایط چه در عرصه سیاسی، چه میدانی برای آمریکا شکننده است، چرا که تاکنون نتوانست اهداف خود را در تهران پیاده‌سازی کند.

هانی‌زاده در پایان بیان کرد: در حال حاضر هم‌پیمانان آمریکا، ترامپ را تنها گذاشته‌اند و از طرفی دیگر ایران بیش از گذشته قدرتمند شده و توانسته از میدان نفس‌گیر توطئه‌های اخیر خارج شود، بنابراین با نیم نگاهی به شرایط فعلی این کشور به راحتی می‌توان به انزوای آمریکا پی برد.