به گزارش افكار به نقل از سرویس بین الملل بی باک، دکتر محمد البرادعی رئیس سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی در مصاحبه ای با روزنامه اتریشی "کوریر" گفت: حکومت مصر یک حکومت مستبد است و به زودی این استبداد توسط جوانان مصری تغییر خواهد کرد.

وی در ادامه سخنانش اظهار داشت: حکومت فعلی مصر محبوبیتش را از دست داده و در دید ملتش منفور گشته است و این نشان دهنده رشد روز افزون استبداد در این کشور است که جوانان زیر بار آن نرفته و بزودی آنرا تغییر خواهند داد.

بنابر گزارشها، پیام البرادعی به مردم مصر چنین است: به شرطی می توانید این حکومت مستبد را تغییر دهید که ترس کاشته شده توسط حکومت در دلتان را از بین ببرید.

به گفته البرادعی مردم مصر مدت بسیار طولانی را تحت فشار و استبداد قرار داشتند و تنها حکومت است که به آنها امر و نهی می کند و این مردم متاسفانه چیزی از دموکراسی ندانسته و آن را لمس نکرده اند.

وی تمام امیدش به نسل جوان مصری است چون از نظر او این نسل زیاد زیر بار زور حکومت نرفته و هنوز در اثر استبداد مستمر حکومت فرسوده نشده است لذا همچنان خواستار تغییر می باشد.

این مسئول مصری دوری کشورهای عربی را از دموکراسی بسیار تاسف بار دانست و گفت: دموکراسی موضوع بسیار مهم و حساسی می باشد که برای اجرای آن اول باید فرهنگ ملتها را آماده کرد.