ابهام در تصادف کشتی سانچی و سکوت وزارتخانه های نفت، راه و خارجه/ پیشنهاد تشکیل کمیته تخصصی در مجلس

گروه سیاسی- حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، بورخوار، میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به تصادف کشتی چینی با نفتکش ایرانی سانچی در آبهای سرزمینی کشور چین گفت: متاسفانه همه 32 خدمه و سرنشین این کشتی کشته شدند و این کشتی بعد از هفت روز سوختن در آبهای چین غرق شد.

وی با بیان اینکه هنوز زاویای این حادثه مشخص نیست، افزود: سوالات و ابهاماتی در این زمینه وجود دارد اینکه چرا وزارت نفت، خارجه و راه و شهرسازی در این زمینه سکوت کردند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه یک سوال مهم و اساسی این است که آیا وزارت خارجه بعد از این حادثه کار دیپلماسی لازم و اقدامات دیپلماتیک را بعمل آورد یا نه، گفت: نوع موادی که کشتی حمل می کرده، خریدار کی بوده، کشتی با پرچم کدام کشور در حرکت بوده، نحوه تصادف 2 کشتی ایرانی و چینی، علت تاخیر در رسیدگی به حادثه از جمله مسائل مرتبط با این حادثه است که باید برای مجلس، نمایندگان و مردم مشخص شود.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: سوال این است که چرا مسئولین وزارت نفت تا کنون اظهار نظری در این زمینه نکردند و آیا اصلا این موضوع را دنبال کردند؟.

وی با بیان اینکه مجلس باید بطور جد پیگیر این حادثه باشد و ابهامات موجود رفع گردد، افزود: باید کمیته تخصصی در مجلس تشکیل شود و ابعاد این حادثه با دقت و کار کارشناسی بررسی شود.

نماینده شاهین شهر، بورخوار، میمه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعدادی از 30 سرنشین و خدمه ایرانی این کشتی نیروهای قراردادی بودند، گفت: باید از هرگونه تبعیض بین نیروهای قراردادی، رسمی و پیمانی رفع شود و شرایطی بوجود آید که افراد با هر نوع رابطه استخدامی با شرکت دولتی و غیر دولتی احساس تبعیض نکنند.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه یکی از نیروهای این کشتی به اسم میلاد آروی از اهالی شاهین شهر بوده، گفت: اینجانب بعنوان نماینده این شهر این حادثه و غم از دست دادن این جوان را به خانواده محترمشان و همشهریان عزیز تسلیت می گویم.

شنبه گذشته کشتی نفتکش ایرانی سانچی از عسلویه جهت تحویل میعانات گازی عازم داسان کره جنوبی بود که در نزذیکی کشور چین با یک کشتی فله‌برچینی تصادف کرد که همه خدمه ان کشته شدند و این کشتی دیروز بطور کامل غرق شد.

.