سرمقاله روزنامه های امروز/ از احیاء مجدد تروریسم تا نشانه های بیماری مزمن بودجه ای!

روزنامه های صبح امروز ایران در سرمقاله های خود به مهمترین مسایل روز کشور و جهان پرداخته اند که گزیده آنها در ذیل می آید:

بی‌خبر از گلایه‌های مردم؟!

«اعتراضی بود، تمام شد. برخی سوءاستفاده کردند، نیروهای امنیتی به خوبی اداره کردند. الان شمای جامعه‌شناس، روانشناس اجتماعی و... باید تحلیل و واکاوی کنید علت اعتراضات را..».

حاشیه چیست، متن کدام است؟!

سخنان اخیر رئیس جمهور در دیدار وزیر و معاونان وزارت امور اقتصاد و دارایی واکنش‌هایی را در جامعه به ویژه در حوزه های علمیه برانگیخت.

توسعه ‌‌کاریکاتوری علوم انسانی در ایران

رشد پرشتاب و برق‌آسای بنیه علمی ایران در حوزه آموزش عالی پس از انقلاب اسلامی نسبت به قبل از انقلاب یکی از برجستگی‌ها و افتخارات نظام اسلامی و بیانگر اهمیت دادن جمهوری اسلامی ایران به جایگاه علم است.

نشانه های ۲ بیماری مزمن بودجه ای

مروری بر لایحه بودجه ۹۷ که از سوی دولت به مجلس ارائه شد و بحث های جنجالی درباره حذف یارانه غیرنیازمندان و افزایش قیمت بنزین و مواردی از این دست نشان می دهد که موضوع بودجه در حال ورود به دغدغه های عمومی مردم است.

آمریکا و احیاء مجدد تروریسم

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) رسماً اعلام کرد نیروهای آمریکائی در شمال سوریه باقی خواهند ماند و برای آموزش، تجهیز و سازماندهی کردهای سوریه به استعداد ۳۰ هزار نفر برنامه ریزی کرده‌اند.

صراحت؛ پایه هر نوع صلح در جهان اسلام

پارلمان ها به عنوان نماینده مردم در جهت گیری جریان های فکری و سیاسی جوامع محسوب می شوند و از جایگاه بالایی در ساختار دولت ها و حکومت ها برخوردار هستند.