در حاشیه دومین روز از کنفرانس رییسان مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی تمبر یادبود این کنفرانس با حضور علی لاریجانی امضا شد.
سپس اعضای این کنفرانس عکس یادگاری گرفتند.

 

 در نشست صبح دیروز شماری از رییسان و نواب رییس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در مورد آخرین تحولات جهان اسلام سخنرانی کردند .
در روز نخست این نشست حسن روحانی رییس جمهوری و علی لاریجانی رییس مجلس و جمعی از رییسان مجالس و نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی سخنرانی کردند.
همچنین شرکت کنندگان در سیزدهمین کنفرانس رییسان مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی عصر سه شنبه با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی از شنبه این هفته در هتل اسپینانس پالاس کار خود را آغاز کرد. 
جلسات کمیته های مختلف در روز شنبه و یکشنبه از جمله کمیته دائمی فلسطین، جلسه مشاوره دبیران کل عضو پارلمان ها، نشست مشورتی گروه عرب، کمیته تخصصی امور سیاسی و روابط خارجی، کمیته تخصصی حقوق بشر، زنان و امور خانواده، کمیته دائمی تخصصی امور حقوقی و فرهنگی، گفت وگوی تمدن ها و مذاهب و کمیته دائمی تخصصی امور اقتصادی و محیط زیست برگزار شد.
در این کمیته ها مصوباتی با ابتکار و مشورت کشورهای اسلامی در منطقه و خارج از منطقه پیشنهاد و بررسی شد تا همکاری همه جانبه علمی، اقتصادی، بازرگانی، پارلمانی و سیاسی بین کشورهای اسلامی برای رسیدن به سطح مطلوبی از توسعه و رفاه تقویت شده و تحقق یابد.
بیش از 55 قطعنامه پیش از برگزاری کنفرانس اصلی در کمیته های اجرایی و تخصصی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، زنان و حقوق بشر اتحادیه مجالس سازمان همکاری های اسلامی در تهران مورد موافقت اولیه قرار گرفت که در روزهای سه شنبه و چهارشنبه با حضور رییسان مجالس بررسی و تصویب شده و می شود
این اجلاس عصر دیروز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای به کار خود پایان می دهد.