افشای فروش اطلاعات کاربران توییتر

«کارکنان شبکه اجتماعی توئیتر به دستور مدیران این شبکه، همه پیام‌ها و تصاویر خصوصی کاربران را بررسی و تحلیل می‌کنند و اطلاعات کاربران را به دیگران می‌فروشند.»

روزنامه دیلی‌میل در گزارشی نوشت: براساس بررسی‌های یک گروه از خبرنگاران کاوشگر به نام پروجکت وریتاس، مدیران توئیتر پس از تحلیل تصاویر و پیام‌های خصوصی کاربران، اطلاعات درباره کاربران و علایق آنان را به تبلیغاتچی‌ها می‌فروشند. یکی از کارشناسان توئیتر گفت: صدها نفر در این شبکه اجتماعی، به تحلیل تصاویر خصوصی کاربران مشغولند و یکی از کارشناسان پیشین نرم‌افزار این شبکه گفته است اطلاعات خصوصی کاربران، بیش از آنچه که فکر کنند، لو می‌رود.

در ویدئوهایی که خبرنگاران پروجکت وریتاس منتشر کرده‌اند، کارکنان توئیتر از چگونگی تحلیل پیام‌ها و تصاویر بسیار خصوصی کاربران این شبکه پرده برمی‌دارند و می‌افزایند گویی مردم پول می‌دهند تا اطلاعات خصوصی‌شان در شبکه‌های اجتماعی، در اختیار همگان قرار گیرد.

بر اساس تصاویر گروه پروجکت وریتاس، همه پیام‌ها و تصاویر خصوصی کاربران شبکه‌های اجتماعی را ابتدا کارکنان همان شبکه بررسی و تحلیل می‌کنند و سپس اطلاعات خصوصی کاربران، در اختیار شرکت‌های تبلیغاتی قرار می‌گیرد تا آنها کالاهای خود را به کاربران عرضه کنند.

به نوشته دیلی میل، کلی هاینس، مهندس امنیت شبکه در توئیتر در مصاحبه با گروه خبرنگاران کاوشگر پروجکت وریتاس گفته است توئیتر برای دیدن و تحلیل پیام‌ها و تصاویر خصوصی مردم به وی پول می‌دهد.

پرانای سینگ، مهندس پیام‌های مستقیم در توئیتر نیز در این مصاحبه‌ها که مخفیانه ضبط شده است گفت: همه پیام‌ها و تصاویری که مردم در توئیتر رد و بدل می‌کنند، بر روی رایانه وی ضبط می‌شود و هیچ‌گاه پاک نخواهد شد.