آیت الله خاتمی به اظهارات روحانی واکنش نشان داد

آیت الله سید احمد خاتمی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ روحانیت و حوزه انقلابی در اصفهان اظهار داشت: روحانیون سفیران معنویت هستند و علم هدایت را به دست گرفته‌اند، حوزه علمیه اصفهان از همان قرون اولیه تاکنون خدمات فراوانی در نشر اسلام و در قرون اخیر تلاش بسیاری در نشر مکتب تشیع داشته است.

وی گفت: چشم حوزه علمیه قم به فضلای اصفهانی روشن است و چشم حوزه علمیه اصفهان که یکی از سه حوزه مستقل کشور به شمار می‌رود روشن به فضلای اصفهان است، انتظار داریم حوزه علمیه همان حوزه علمیه بروجردی‌پرور شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله مظاهری را یکی از فق‌ها و استوانه بزرگ جهان تشیع بیان کرد و افزود: همه نمایندگان اصفهان در مجلس خبرگان مایه امید و دلگرمی هستند، آیت‌الله طباطبایی‌نژاد اول بزرگواری بود که بعد از رحلت آیت‌الله مهدوی کنی گفتند رئیس باید آیت‌الله جنتی باشد و همه باید در این مسیر تلاش داشته باشیم، آیت‌الله مهدوی در موقع ارائه نظرات می‌درخشند، دیگر نمایندگان اصفهان هم نخبه هستند.

وی با بیان اینکه در روز‌های اخیر در سوگ حجت‌الاسلام مظاهری نشسته‌ایم، خاطرنشان کرد: این روحانی خدوم حامی نیازمندان از ولادت تا اشتغال بودند، ایشان چتری برای تمامی خدمتشان بودند، تا آخر عمر هم ولایی زندگی کردند و ولایی به دیدار خدا رفتند، مردم اصفهان‌هم بدرقه خوبی از ایشان کردند، اصفهان افتخارش همیشه محفوظ و آن‌هم تشییع بیش از ۳۷۰ شهید در یک روز بوده است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به موضوع حوزه انقلابی، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در یکی دو سال اخیر این عنوان و مسئله را پیگیری می‌کنند و می‌خواهند این موضوع بماند.

وی با بیان اینکه باید ببینیم حوزه انقلابی مدنظر رهبر معظم انقلاب چیست، گفت: علمای شیعه باید مرزبان باشند، عالم شیعه تن‌پرور نیست و روحانیت را به‌عنوان شغل انتخاب نکرده و رزمنده است، عالم شیعه مرزشناس است و می‌داند در هر موقع چه موضعی بگیرد که رهبر معظم انقلاب این مسائل را در حوزه انقلابی خلاصه کرده‌اند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان حوزه انقلابی را خدایی دانست و تأکید کرد: حوزه را مردم به این می‌شناسند که در خط مقدم بندگی خدا و تسلیم در برابر خدا و نوافل هستند، آیت‌الله کاشی‌ها و ارباب‌ها از اصفهان بودند، نمی‌شود حوزه‌ای را انقلابی بی‌نماز شب دید، اگر کسی با مرگ بر آمریکا گوش فلک را پر کند، ولی نماز شب را ترک کند فقط شعار داده است.

وی نخستین ویژگی حوزه انقلابی را خدایی بودن دانست و اظهار داشت: حوزه انقلابی به معنای دقیق کلمه ولایی است، مردم دنیا بدانند ما غدیری هستیم، حضرت آقا فرمودند: طلبه‌ها حدیث غدیر را برای مردم بخوانند، حدیث غدیر شناسنامه شیعه است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه ۲۵۰ مرکز شیعی در سراسر جهان زیر نظر ولایت در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: برخی در روز‌های اخیر در خصوص انتخاب حضرت آقا به‌عنوان رهبری کلیپی پخش کردند، ولی کلیپ دوم که کامل بود را پخش نکردند، نکته حائز اهمیت این است که چگونه این فایل منتشرشده و از بی‌بی‌سی پخش‌شد؛ رهبر معظم انقلاب تواضع کردند، ایشان افتخار مرجعیت‌اند.

وی تصریح کرد: این انقلاب فاطمیه را زنده کرد، جفا است که انقلاب را نبینیم، عملیات‌ها با رمز یا زهرا انجام می‌شد، آیت الله اشرفی اصفهانی در دوران دفاع مقدس فرمودند: عملیات را با رمز یا زهرا آغاز کنید قطعاً موفق خواهید بود و این چنین شد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر زیر آسمان و همه شبکه‌های فضای مجازی را بگردید مشاهده می‌کنید که فقط شبکه‌های ما هستند که در تاسوعا و عاشورا عزاخانه بزرگ به شمار می‌روند، طلبه‌های انقلابی ملت ما ولایی است و از زیارت عاشورا و دعای عهد لذت می‌برند، جان ما منهای آن بزرگواران بی محتوا است.

وی با اشاره به خطوط قرمز، گفت: ما برای حفظ این خطوی قرمز سر می‌دهیم و نمی‌گذاریم این خطوط شکسته شود، یکی از این خطوط قرمز ما معصومین (ع) است، نمی‌گذاریم افرادی ائمه معصومین را در مسلخ سیاسی ذبح کنند، ائمه معصومان قابل انتقاد نیستند و در روایات به این مسئله تأکید شده است؛ با هیچ کسی در این موضوعات تعارف نداریم.

آیت‌الله خاتمی لباس روحانیت را لباس سربازی دین بیان کرد و اظهار داشت: چنین سربازی در اصول کوتاه نمی‌آید، حزب باد نیست و طمع به هیچ چیزی ندارد و فقط طمعش به عشق خداست، چنین سربازی می‌تواند علمدار دین باشد.

وی حکومت اسلامی را فلسفه عملی توحید دانست و گفت: با خون جگر‌های فراوان یک پرچمی در کشور بلند شده است که در تاریخ تشیع بعد از حکومت امیرالمومنین (ع) بی‌سابقه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری حکومت اسلامی افزود: حکومت را با افراد نمی‌سنجند، بلکه با قانون و مجری قانون آن می‌سنجند، قانون اساسی ما با قرآن و اسلام مطابقت دارد، مجری قانون ما رهبری است، افتخارمان این است که رهبر ما کسی است که دو ساعت مانده به اذان صبح با خدا با نماز شب صفا می‌کند و این مایه سربلندی ما است، سالی چند بار ناشناس زائر حضرت معصومه (س) و جمکران هستند.

وی با هشدار درباره تحریف روایات ائمه معصومین، گفت: ائمه تناقض در گفتار و رفتارشان نیست، هدف دشمن حوزه سکولار است، حوزه‌ای که به دنبال تقویت انقلاب نباشد.

آیت‌الله خاتمی بصیرت افزایی و شبهه‌زدایی را از وظایف روحانیون دانست و تصریح کرد: دشمنان نظام ما از خط چپ و راست عبور کرده‌اند و در پی ساقط کردن این نظام اسلامی هستند و در این اغتشاشات دین را هدف‌گذاری کرده بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اغتشاشگران به ۲۰ حوزه علمیه حمله کردند، شبیه حمله رژیم پهلوی به مدرسه فیضیه بود، به ۱۵ دفتر امام‌جمعه نیز حمله شد، به آن‌ها خط داده بودند تا به این مراکز حمله کردند، طراح این فتنه سرویس‌های جاسوسی غربی بودند و رهبر انقلاب فرمودند: هزینه آن را یکی از کشور‌های پولدار منطقه تأمین کرده که منشور عربستان سعودی بود و مجری آن منافقان و ذیل آن‌ها سلطنت‌طلبان بودند.

وی خاطرنشان کرد: بنا داشتند سلاح را کم‌کم وارد کشور کنند و ماه بهمن را در کشور به خاک و خون بکشند حالا برخی ساده اندیشانه می‌گویند حالا دو سه مغازه را شیشه شکستند، بدانید آن‌ها برای براندازی نظام به میدان آمده بودند، جای تعجب است که چرا برخی از نمایندگان مجلس که دغدغه آن‌ها مقابله با اغتشاش باشد به دنبال آزادی اغتشاشگران هستند، البته در نماز جمعه گفتم که با بازی‌خوردگان با رأفت برخورد شود، ولی حساب اغتشاشگران جداست.

آیت‌الله خاتمی گفت: در فتنه اخیر متعرض به قله نظام شدند که دیگر هیچ حرمتی در کشور نباشد این توطئه بسیار خطرناکی در کشور بوده و هست، ما جان را برای رهبری می‌دهیم و مثل مردم شعار می‌دهیم "ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند".

وی ابزار فتنه اخیر را فضای مجازی عنوان کرد و افزود: کانال ضدانقلابی بهایی "آمدنیوز" لحظه به لحظه از اغتشاشات گزارش می‌داد و پس از بسته شدن آن با اسم‌های دیگر وارد میدان شد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان با بیان اینکه اگر بار دیگر این فتنه‌گری ادامه پیدا کند خداوند و مردم کسانی که اجازه باز کردن این فضا را دادند نمی‌بخشند، تصریح کرد: نمی‌گوییم فضای مجازی نباشد حرف ما این است که فضای مجازی سالم باشد و این کار با اینترنت ملی امکان‌پذیر است.

آیت‌الله خاتمی ناامید کردن مردم را خواسته دشمن عنوان کرد و گفت: همه مشکلات کشور به فضل خدا قابل‌حل است به‌شرط اینکه مدیریت انقلابی حاکم باشد، این انقلاب عطر علی و فاطمه (س) را می‌دهد.