جزئیات عملیات تکاوران ارتش در سانچی

امیردریادار «سیدمرتضی درخواران» فرمانده تیم تکآوران ارتش در شانگهای، با بیان اینکه صبح روز یکشنبه 24 دی به محل حادثه رسیدیم افزود : شرایط کشتی، بسیار حاد بود و آتش تقریبا همه قسمت‌های نفت‌کش را فراگرفته بود.

وی گفت: با وجود این شرایط، فرمانده امداد و نجات چین اعلام کرد که با توجه به دمای 400 درجه سانتیگرادی داخل نفت‌کش و 140 درجه‌ای بیرون آن، آنها از شرکت در این عملیات خودداری می‌کنند چرا که ایمنی کار و افراد را در نظر می‌گیرند.

امیر دریادار درخوران اضافه کرد: با توجه به علاقه‌ای که ما داشتیم و از ایران تا محل حادثه برای انجام هر کاری آمده بودیم، با مسئولیت خود انجام عملیات را پذیرفتیم.

وی با بیان اینکه می‌خواستیم به داخل نفت کش رفته و با دستگاهی که داشتیم‌، شرایط را بسنجیم و یقین حاصل کنیم گفت: قصد داشتیم که راهی برای ورود پیدا کنیم . وقتی به فاصله 300 تا 350 متری نفت‌کش سانچی رسیدیم ، 10 تا 20 انفجار رخ داد و آتش، نفت‌کش را فرا گرفت و طوری بود که فقط آتش دیده می‌شد و دیگر جایی که تکاوران بتوانند وارد بشوند‌، وجود نداشت.

وی گفت: در این لحظه نیز پلیس اعلام کرد که تمام شناورها، 10 مایل از محل حادثه فاصله بگیرند که متاسفانه دیگر هیچ واحدی نتوانست نزدیک شود و امکان وارد شدن برای تیم تکاوران فراهم نشد.

امیر دریادار درخوران با ابراز تاسف و تسلیت به همه هموطنان و به ویژه خانواده دریانوردان گفت: غم انگیزترین لحظات زندگی ما، در این ماموریت بود چرا که شاهد اوضاع و شرایط بسیار ناگوار بودیم.