اگر گرانی و بیکاری حل نشود؛ باید منتظر فتنه جدید باشیم

محسن رضایی شب گذشته در مراسم چهلمین روز شهادت سردار علی ییلاقی فرمانده بهشهری اسبق لشکر ۲۵ کربلا و از چهره‌های درخشان و همیشه ماندگار دفاع مقدس با بیان اینکه روح تازه‌ای در ملت دمیده شده است، اظهار کرد: در چهل سال گذشته با تغییر نفوس، تحولی بزرگ و معجزه‌ای عظیم در ایران صورت گرفت و نفس‌ها تغییر پیدا کرد و ارزش‌های جدیدی، چون ایثار، شهادت‌طلبی، برادری و از خود گذشتگی در ایران رشد و نمو یافت.

وی با اشاره به اینکه تغییر نفوس سرآغاز نصرت‌های بزرگ و پیشرفت‌های عظیم در کشور بود، افزود: در طی سال‌های ۵۷ و ۵۸ چشمه‌هایی از معرفت، دیانت، فرهنگ و اخلاق در بین ملت ایران جوشید و این تحول سرآغاز نصرت‌های بزرگ و پیشرفت‌های عظیم در کشور بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: در تقابل با این تحول عظیم صفی از شیاطین و گروه باطل شکل گرفت و دشمنان بزرگ اسلام با هم‌اندیشی یکدیگر مبارزه ۴۰ ساله بین جبهه حق و باطل را شکل دادند.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام از همان ابتدا مخالف استقرار جمهوری اسلامی بودند، تصریح کرد: ملت ایران با روحیه شهادت‌طلبی و اندک اندیشه‌های نظامی و همچنین با دستان خالی به نبرد با این مخالفان پرداختند و شهید سردار علی ییلاقی یکی از این نمونه‌ها بود.

رضایی با اشاره به اینکه صبر، تواضع و شجاعت از ویژگی‌های شهید سردار ییلاقی در انتصاب فرماندهی لشکر ۲۵ کربلا بود، اظهار کرد: شهید ییلاقی از جمله افرادی بود که سختی‌های مجروحیت وی را از پای در نیاورد و هرگز برادری، دین و ارزش‌های الهی را از دست نداد و همیشه شاکر بود، بواقع این ارزش‌هاست که اینگونه افراد را می‌سازد.

وی با اشاره به اینکه مردم مازندران و بهشهر نقش موثری در پیروزی انقلاب داشتند، بیان کرد: جریان تحول نفوس همچنان در قشری از جوانان ما وجود دارد که سوریه را آزاد و داعش را سرنگون کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: جوانان ما با دستان خالی در مقابل توپ و تانک دشمن ایستادند و امروز ایمان، روحیه شهادت‌طلبی و از خودگذشتگی را به کشور عراق و سوریه می‌برد.

وی با تاکید بر حفظ ارزش‌ها، گفت: امروزه باید رابطه مدیران با مردم افزایش یابد و مدیران و نمایندگان تنها به ملاقات و دیدار با مردم اکتفا نکنند، مسؤولان باید مردم را در اقتصاد و تولید دخیل سازند همانگونه که در دفاع مقدس و پیروزی انقلاب دخیل بودند.

رضایی با بیان اینکه اقتصاد و تولید باید همچون انقلاب مردمی شوند، گفت: ملت ایران باید وارد مسائل اقتصادی، تولید و اشتغال شوند.

وی با اشاره به بیکاری قشر فرهیخته و تحصیل‌کرده جامعه، اظهار کرد: باید عرصه برای توانمندسازی قشر جوان و فرهیخته جامعه ایجاد شود در غیر اینصورت این نسل جویای نام کشور دچار آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه برخی ارزش‌ها در کشور دچار ضعف شده است، گفت: برخی از افراد مشارکت‌جویی و استمداد که در دوران جنگ داشتند را بلد نیستند یا خود را به غفلت زدند.

این مسؤول با اشاره به وقایع اخیر در کشور و اعتراضات مردمی در برخی از شهر‌های کشور بیان کرد: دشمنان اسلام زمانی که متوجه شدند نمی‌توانند توان نظامی، امنیتی و دفاعی کشور را شکست دهند فقر، بیکاری و اقتصاد کشور را مورد هدف خود قرار دادند و بر مشکلات اجتماعی مردم سوار و موج‌سواری کردند، اما ملت فهیم و هوشیار ایران مادامی که متوجه سوءاستفاده این افراد شدند عقب‌نشینی کردند و به دشمنان اسلام اجازه ندادند که ره به جایی ببرند.

رضایی با تاکید بر اینکه توطئه‌های دشمن در ضعف‌های ما سرمایه‌گذاری شده است، بیان کرد: مشکلات اجتماعی از جمله گرانی و بیکاری باید حل شود در غیر این صورت دشمنان اسلام بر این ضعف ما خیمه می‌زنند و جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب باید هوشیار باشند که این صدا‌ها از روی دلسوز نیست بلکه فتنه جدید است.

وی با اشاره به آتش کشیدن پرچم ایران در جریان مطالبه‌گری‌های مردم و سوءاستفاده دشمنان اسلام خاطرنشان کرد: آمریکا باید بداند که روزی ما پرچم رژیم صهیونیستی را از فلسطین پایین می‌کشیم و پرچم آمریکا را از تمام کشور‌هایی که تحت سلطه آن هستند پایین خواهیم کشید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایران در طول تاریخ خود برای یک انقلاب و نظام اینگونه سرمایه‌گذاری نکرده است، افزود: دشمنان اسلام از نارضایتی مردم سوءاستفاده می‌کنند و می‌خواهند به کشور ایران برگردند، اما باید بدانند که ایران و به‌ویژه مازندران با تقدیم بیش از ۱۰ هزار شهید شما را دفن کرده است و هرگز به شما لبیک نخواهد گفت.

رضایی با تاکید بر اینکه مساله ما تنها در داخل ایران نیست، گفت: ما در شرایط بسیار حساس و مهمی قرار داریم و دشمنان اسلام می‌خواهند در ایستگاه اقتصاد سر راه انقلاب شوند.