مطالبات داروخانه ها از دولت بسیار زیاد است/ طلب 500 میلیون تومانی داروخانه کوچک در نائین

عباسعلی پوربافرانی نماینده نائین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با اشاره به بدهی های سنگین دولت به داروخانه ها در پی اجرای طرح تحول سلامت گفت: دولت باید طرح تحول نظام سلامت را بطور دقیق اجرا و منابع را مدیریت کند. باید پزشک خانواده اجرایی شود.

وی با تاکید بر اینکه هر فرد باید پرونده الکترونیک نظام سلامت داشته باشد، افزود: مراکز بهداشتی و درمانی بصورت آنلاین بهم وصل باشند و اگر یک مریض از مرکزی به جای دیگر منتقل شد بر اساس پرونده الکترونیک وی اقدامات درمانی تکراری مثل آزمایش، عکس و .. از وی گرفته نشود و با همان اقداماتی که بار اول انجام دادند درمان انجام شود.

دبیر اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: دولت باید هزینه ها را مدیریت و با اجرای دقیق قانون هزینه هایی که بر دوش نظام سلامت است را کم کند.

پوربافرانی با بیان اینکه داروخانه ها مطالباتی از بیمه ها دارند، گفت: دولت باید پول بیمه ها را پرداخت تا آنها هم مطالبات داروخانه را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه حجم طلب داروخانه ها از دولت و بیمه ها زیاد است، افزود: در شهرستان نائین یک داروخانه شبانه روزی وجود دارد که با آنکه داروخانه در حد متوسط فروش دارد و کوچک هم است اما بیش از 500 میلیون تومان از دولت طلبکار است.

نماینده نائین در مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل ندادن مطالبات داروخانه ها و نبود نقدینگی است که وقتی مردم به داروخانه مراجعه می کنند، می بینند که داروخانه شبانه روزی یک داروی معمولی را ندارد. این خیلی واقعا جای تاسف دارد.

پوربافرانی با بیان اینکه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای حل مشکلات موجود با مسئولین بهداشت و بیمه ها جلسه گذاشت و به این مساله ورود کرد، گفت: ما این مشکلات را پیگیری و بر پرداخت هر چه سریعتر این مطالبات تاکید کردیم.

 وی با انتقاد از تخصیص نیافتن بودجه های لازم در زمینه بهداشت و درمان گفت: اگر منابع و بودجه لازم که در مجلس برای وزارت بهداشت اختصاص می یابد، تخصیص داده شود، مشکلات حل می شود. بعنوان مثال اگر مالیات ارزش افزوده و مالیات بر دخانیات و درآمدهای دیگر که برای وزارت بهداشت پیش بینی شده، تخصیص داده شود، شاهد این مشکلات نخواهیم بود.

همچنین حسینعلی شهریاری دیگر عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به بدهکاریهای دولت به داروخانه ها، گفت: متاسفانه دولت پول ندارد تا پول داروخانه ها را به موقع پرداخت کند.

وی افزود: دولت باید پول را تامین و بدهکاریهای خود را پرداخت کند.