کیهان: عناصر ضدانقلاب خارج نشين كه در حوزه تحميق و تهييج عوامل داخلي جبهه استكبار فعاليت مي كنند همچنان از پاسخ سر راست و روشن به يك سؤال ساده طفره مي روند و آن اينكه چرا خود شما به ايران برنمي گرديد تا مبارزه كنيد و فقط برخي افراد بي خبر را شير مي كنيد كه سر به صخره بكوبند.

مجید محمدی همکار کاسبکار رادیو فردا که سالها پیش بدون هیچ تعقیب و تهدیدی، ترجیح داد در آمریکا اقامت بگیرد و از دلارهای اختصاص یافته از سوی وزارت خارجه و سرویس جاسوسی سیا برخوردار شود، مدتی است که محل اعتراض طیف هایی از گروه ها و رسانه های مخالف جمهوری اسلامی قرار گرفته است. این اعتراض ها به حدی بود که وی مجبور شد بنویسد «این سخن که رسانه های فارسی زبان خارج از کشور(سایت ها، رادیوها و تلویزیون ها) و افرادی که در آنها فعالیت می کنند با جامعه ایران فاصله دارند و در دنیایی بسته زندگی می کنند و لذا تحلیل ها و ارزیابی هایشان معتبر نیست یا به کار نمی آید، بارها از سوی برخی مخالفان حکومت ایران تکرار شده است».
وی آنگاه برای خارج شدن از زیر علامت سؤال اصلی، توپ را در زمین کیهان و… انداخته و می نویسد: وقتی کیهان و رجانیوز و فارس به تمسخر فعالان سیاسی در دنیای مجازی می پردازند نکته اصلی آنها این است که «برای براندازی باید به داخل کشور و عرصه خیابان بیایید و حالا که جربزه اش را ندارید بروید و خفه خون بگیرید.» قائلان به این نظر در واقع می خواهند فعالیت سیاسی را به حضور خیابانی منحصر کنند در حالی که خود آنها هم اصولاً به نوشتن و فعالیت رسانه ای مشغول هستند.

همکار رادیو فردا سپس با بی پاسخ گذاشتن پرسش اصلی، حاشیه روی را انتخاب کرده و به مغالطه در این باره پرداخت که اپوزیسیون خارج نشین فعال در فضای مجازی، برخلاف انتقادهای برخی مخالفان جمهوری اسلامی، از واقعیات زندگی در داخل ایران مطلعند و بنابراین نباید آنها را پرت از متن حوادثتلقی کرد.

یادآور می شود به تازگی اکبر گنجی تصریح کرده بود «اپوزیسیون مقیم خارج، آرزوهای خود را تبدیل به خبر می کند و تصویر خیال پردازانه و کاذبی از رژیم و مردم به دست می دهد. این مسائل باعثاستیصال کامل اپوزیسیون شده است». حسین قاضیان نیز که در نیویورک اقامت داردگفته است «انتخابات سال ۸۸ و میزان مشارکت مردم گواهی می دهد که جریان سبز پایگاه اجتماعی ضعیفی دارد. به نظرم فضای مجازی منعکس کننده وضع عمومی داخل کشور نیست و واقعیت های داخل را نمایندگی نمی کند».

اما از همه اينها گذشته، آقاي مجيد محمدي به سؤال اصلي جواب نمي دهد: ۱- چرا با وجود اينكه جمهوري اسلامي هيچ كاري با شما نداشت، از كشور رفتيد و حاضر نيستيد براي مبارزه مدعايي به ميانه گود برگرديد و آنگاه دعوت به مبارزه كنيد؟ ۲- مگر نمي گفتيد همه چيز در خيابان حل و فصل مي شود. پس چگونه ادعا مي كنيد خيابان ديگر در مبارزه اهميتي ندارد و مهم، كليك كليك بنگ بنگهاي مجازي با بودجه دولت آمريكاست؟!