قول جهانگیری به مردم برای حل نگرانی گرانی

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید به اینکه قیمت کالا‌ها در شب عید سبب نگرانی مردم نمی‌شود، گفت: انبار‌های کشور به اندازه کافی کالا دارد و مردم برای شب عید نگرانی نخواهند داشت.

اسحاق جهانگیری در شورای اداری استان البرز که عصر امروز در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد با تاکید بر دستاورد‌های انقلاب اسلامی در چهار دهه اخیر، اظهار داشت: در زمانی که جنگ تحمیلی شروع شد مدیران دوران جنگ را جوانان تشکیل دادند و ایران موفق شد در جنگی که تمام قدرت‌های دنیا در آن حضور داشتند، پیروز شود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در زمان دفاع مقدس کشور‌های غرب و شرق تجهیزات و امکانات در اختیار ایران قرار ندادند، افزود: مشکلاتی در کشور واقعیت است و مسئله بیکاری در بین مردم کشور تبدیل به دغدغه شده و جوانان تحصیل کرده در کشور هستند که در خانواده‌ها با مشکلاتی روبه‌رو بوده و بیکار هستند.

جهانگیری با اشاره به اینکه قدرت خرید مردم در سال‌های گذشته کاهش یافت، گفت: مردم حق دارند که مطالبات خود را بر مسئول فریاد بزنند و بسیاری از مناطق کشور نیز امروز با مشکلات کم آبی مواجه و برخی کلانشهر‌ها نیز با آلایندگی هوا روبه‌رو هستند و محدودیت‌هایی نیز برای مردم ایجاد کردند که خوب نیست.

وی با تاکید بر اینکه تصویر چهره هوای اهواز ناراحت‌کننده است، عنوان کرد: زلزله یک واقعیت در زندگی شهروندان ایران شد و مکان‌های مختلف کشور دچار زلزله شدند و این چالش‌ها از نگاه مسائل فنی قابل طرح است و باید بنا‌های مسکونی با مقاوم‌سازی در برابر زلزله ایستادگی کند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه عده‌ای تلاش دارند آینده مردم و کشور ایران را تیره و تاریک نشان داده و ناامیدی را ایجاد کنند و برخی شخصیت‌ها و رسانه‌ها در این موضوع نقش دارند و این سیاه‌نمایی‌ها اشتباه است، ادامه داد: با دعوا‌های سیاسی کشور و مردم را به آینده سیاسی نباید مایوس کرد و ایران انواع مختلف ظرفیت‌ها را برای رسیدن به توسعه دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی شرکت‌های دانش بنیان اشتغال‌زایی خوب و ثروت بالایی ایجاد کردند، خاطرنشان کرد: با انسجام درونی می‌توان چالش‌ها را برطرف کرد و در دهه فجر و نوروز امسال باید امید درست به مردم ارائه شود و باید به جای سیاه‌نمایی مردم را امیدوار کرده تا کارایی نظام بالا رود و نمونه این کارآمدی مدیریت جنگ تحمیلی است.

جهانگیری با بیان اینکه درآمد ارزی کشور بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار است، گفت: درآمد نفتی کشور بیش از ۵۰ میلیارد دلار است و راه حل عبور چالش‌ها در ایران انسجام ملی و تعامل است و تمام جریان‌ها در یک کشتی سوار هستند و باید در مسائل اصلی کشور گفت‌وگو کرده و راهکاری مناسب برای مشکلات ایجاد شود.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید به مردم اعتماد کرد، افزود: سال ۹۷ جهت‌گیری دولت اشتغال است و این مورد نیز در بودجه دیده شده و بیش از ۴۰ میلیارد دلار با بخش‌های خارجی قرارداده منعقد شده و باید در سال ۹۷ این مورد اجرایی شود.

وی ادامه داد: فقر خشن در سال ۹۷ کاهش می‌یابد و هر ایرانی که در پوشش نهاد‌های حمایتی است کسری یارانه آن‌ها پرداخت می‌شود و سهام عدالت بعد از سه سال سامان یافت.

جهانگیری با تاکید به اینکه قیمت کالا‌ها در شب عید سبب نگرانی مردم نمی‌شود، گفت: انبار‌های کشور به اندازه کافی کالا دارد و مردم برای شب عید نگرانی نخواهند داشت و برای استان البرز به لحاظ جمعیتی و بیکاری و مشکلات دیگر قوی‌ترین استاندار دولت یازدهم انتخاب شد.

وی با بیان اینکه استعداد‌های البرز از هر لحاظ بی‌نظیر است، افزود: البرز یکی از استان‌های صنعتی و کشاورزی کشور است و نرخ اشتغال کشاورزی البرز سبب تعجب است که باید در مسائل کشاورزی تقویت شود و البرز در مجموع یکی از استان‌های توسعه کشور است.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مشکل بزرگراه همت باید سریع‌تر برطرف شود، خاطرنشان کرد: بر تعطیل نکردن پن شنبه‌ها حساسیتی وجود دارد و دیوان عدالت اداری به دلیل غیرقانونی بودن لغو شد، ولی در شورای اداری کشور این موضوع بررسی می‌شود.